به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، مرداد ۰۸، ۱۳۹۰

تایید حکم ۲۰ ماه حبس تعزیری برای احمد قابل در دادگاه تجدید نظر


خبرگزاری هرانا - دادگاه تجدید نظر پرونده احمد قابل پژوهشگر دینی را بررسی و حکم نهایی آن را به وکیل ایشان ابلاغ نمود.
احمد قابل، نویسنده، قرآن پژوه و نواندیش دینی، و یکی از شاگردان برجسته ی آیت الله منتظری که پس از حوادث انتخابات ریاست جمهوری گذشته چند نوبت بازداشت و به اتهامات مختلف برای ایشان در مراجع قضایی مشهد تشکیل پرونده شده بود، صبح امروز و پس از مراجعه وکیل وی آقای صالح نیکبخت به مراجع قضایی مشهد حکم صادر شده از سوی دادگاه تجدید نظر در خصوص اتهامات مطرح شده در پرونده به ایشان ابلاغ گردید. 
بر اساس این حکم با حذف مجازات های تتمیمی(۳ سال تبعید به فریمان و محرومیت از سخنرانی و مصاحبه و نشر مطلب در جمع بیش از سه نفر) حکم ۲۰ ماه زندان ایشان تایید و به وکیل وی ابلاغ شده است.
گفتنی است این اسلام شناس و پژوهشگرِ نواندیشِ دینی، چهارم دی ماه گذشته، پس از تحمل نزدیک به ۱۷۰ روز زندان، با قرار وثیقه ای ۵۰۰ میلیون ریالی، و با حکم قاضی کاووسی، رییس شعبه ۵ دادگاه انقلاب مشهد آزاد شده بود.
وی همچنین در ۲۹ آذر ۸۸، بعد از درگذشت مرحوم آیت الله منتظری، هنگامی که جهت شرکت در مراسم تشییع آن مرحوم از مشهد به قم سفر می‌کرد، در مسیر راه و در شهر نیشابور بازداشت شده بود.
در پی افشاگری اعدام های خودسرانه ، دسته جمعی و پنهانی در زندان وکیل آباد مشهد و سخنرانی های وی در مشهد، نجف آباد و فریمان و همچنین مصاحبه های ایشان با رسانه های خبری و به چالش کشیدن سیاست های نظام وی مجددا بازداشت و تا دی ماه در حبس و تحت بازجویی قرار داشت و پرونده جدیدی نیز برای ایشان در مراجع قضایی تشکیل شد.
پس از ابلاغ حکم دادگاه تجدید نظر و تایید ۲۰ ماه حبس از سوی دادگاه تجدید نظر، ایشان نیز طی یادداشی کوتاه در صفحه شخصی فیس بوک خود آورده است: امیدوارم با سرفرازی و پایداری، این زمان را نیز سپری کنم و بتوانم اندکی از مسئولیت انسانی و ایرانی و اسلامی خود را به انجام رسانم. چشم امیدم به لطف و عنایت و رحمت الهی، ناشی از دعای خیر هم میهنان و دوستان و بستگانم بوده و هست و خواهد بود. امیدواری همراه با تلاش های مسالمت جویانه و اخلاقی و منطقی، هر مشکلی را از پیش پای مان بر می دارد. این قانون طبیعت و سنت خداوندی است(لاحول و لاقوه الا بالله العلی العظیم. و الحمد لله رب العالمین).