به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، تیر ۲۶، ۱۳۹۰

  پس از بازداشت پگاه آهنگرانی

  شعار  “مرگ بر ديکتاتور”  در برخی از سينماهای تهران

در برخی از سينماهای تهران از جمله ملت و پرديس پس از اتمام فيلم جمعيت حاضر در سالن علاوه بر تشويق پگاه آهنگرانی در زندان با فرياد زدن نام او اقدام به سر دادن شعار “مرگ بر ديکتاتور “ کرده و پس از آن سالن سينما را ترک نموده اند.
به نظر می رسد با توجه به بازداشت هنرمند جوان کشورمان، پگاه آهنگرانی و ايفای نقش او در دو فيلم “ورود آقايان ممنوع” و “آقايوسف” علاقه مندان به هنر و سينما طی روزهای آتی حضور پررنگ تری را در سينماها در اعتراض به بازداشت وی داشته و برای حمايت از وی به تماشای اين دو فيلم در سينماها بنشينند.
بر اساس گزارش شاهدان عينی، طی چند روز گذشته پس از اتمام فيلم ها در برخی از سالن های سينمای تهران حاضرين در سالن با تشويق های مستمر خود و فرياد زدن نام پگاه آهنگرانی، اعتراض شان را نسبت به دستگيری اين هنرمند جوان اعلام داشته و بدين طريق وی را حمايت و خواهان آزادی او شده اند.
بر اساس همين گزارش شب گذشته در برخی از سينماهای تهران از جمله ملت و پرديس پس از اتمام فيلم جمعيت حاضر در سالن علاوه بر تشويق اين هنرمند در بند با فرياد زدن نام او اقدام به سر دادن شعار “مرگ بر ديکتاتور “ کرده و پس از آن سالن سينما را ترک نموده اند.

پگاه آهنگرانی، شامگاه روز ۱۹ تير ماه توسط ۵ نفر که احتمالا از حفاظت اطلاعات نيروی انتظامی بودند در منزل شخصی‌اش دستگير شده و هم اکنون نيز در اختيار نيروهای اطلاعت سپاه بوده و تحت بازجويی می باشد.
هنوز در مورد اتهامات احتمالی اين بازيگر خبری منتشرنشده است. پگاه آهنگرانی بازيگر و فرزند منيژه حکمت از کارگردانان ايرانی و جمشيد آهنگرانی کارگردان فيلم های ” جوانمرد ” و ” شبيخون ” است.
شايان ذکر است، فيلم ورود آقايان ممنوع ساخته رامبد جوان که پگاه آهنگرانی نيز در آن ايفای نقش کرده است، بدون سرمايه گذاری سنگين، تبليغات ويژه و حمايت خاصی از يک ماه قبل در تهران اکران شده است، در حالی به فروش روزانه ۴۳ ميليون تومان دست يافته و حتی رکورد سقف فروش آخر هفته اخراجی ها را نيز پشت سر گذاشته است که تعداد سينماهای کمتری از اخراجی ها در اختيار اين فيلم بوده است.