به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، مرداد ۰۴، ۱۳۹۰

پگاه آهنگرانی آزاد نشده است


خبرگزاری هرانا - اعضای خانواده پگاه آهنگرانی بازیگرسینما میگویند تا نیمه شب دوشنبه در مقابل زندان اوین در انتظار آزادی این هنرمند بودند، اما او آزاد نشد.


این در حالی است که غلامحسین محسنی اژه ای دادستان کل کشور روز دوشنبه خبر آزادی این هنرمند را اعلام کرده بود. وی همچنین گفته بود که خانم آهنگرانی به درخواست یک نهاد امنیتی بازداشت شده است اما در این باره توضیح بیشتری نداد.

پیشتر اعلام شده بود که پگاه آهنگرانی تصمیم دارد برای پوشش جام جهانی فوتبال زنان برای شبکه خبری دویچه وله به آلمان برود، اما پیش از سفرش توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. خانم آهنگرانی پیش از این، جشنواره فیلم برلین را برای دویچه وله پوشش داده بود.
پگاه آهنگرانی بازیگر وفرزند منیژه حکمت از کارگردانان کشور و جمشید آهنگرانی کارگردان فیلم های ”جوانمرد” و ”شبیخون” است. او در دوره انتخابات ریاست جمهوری دو سال پیش در ستاد میرحسین موسوی فعال بوده است. 
پگاه آهنگرانی در روزهای پس از انتخابات احضار و مورد بازجویی قرار گرفته بود. پیش از این اعلام شده بود پگاه آهنگرانی قصد دارد جام جهانی فوتبال زنان را برای شبکه خبری دویچه وله آلمان پوشش دهد. آهنگرانی پیش از این جشنواره فیلم برلین را برای این شبکه پوشش داده بود. آهنگرانی کارگردان مستند ده نمکی ها نیز هست.