به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، تیر ۲۵، ۱۳۹۰

   وزیر اطلاعات ایران:
فتنه‌گران دوباره سربرداشته‌اند

بی بی سی فارسی:  حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات ایران نسبت به تجدید فعالیت مخالفان دولت و هواداران جنبش اعتراضی این کشور هشدار داد.
مصلحی امروز جمعه ۲۴ تیر (۱۵ ژوئیه) در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه تهران گفت: "به عنوان مسئول اطلاعات کشور اعلام می کنم که فتنه ۸۸ تمام نشده است و جریان فتنه همچنان تلاش می کند که در ابعاد مختلف به نظام اسلامی ضربه وارد کند".
 مقامات ایران از اعتراضات پس از انتخابات دو سال پیش ایران با نام "فتنه ۸۸" یاد می کنند. مصلحی گفته است که این فتنه لایه های مختلف دارد: "بخش داخلی فتنه که هادیان سران فتنه و خود سران فتنه هستند، به دلیل غفلت ما در مقطعی کوتاه، باز سر برداشته اند و با برگزاری جلسات، گروه های مختلف را دور خود جمع می کنند و دارند همان مباحث را زنده می کنند که هشیاری و احساس مسئولیت ویژه ای را می طلبد و خواص باید مراقب باشند که مجددا در این دام ها قرار نگیرند".

چهره ها و رسانه های نزدیک به حکومت ایران معمولا از میرحسین موسوی و مهدی کروبی به عنوان "سران فتنه" یاد می کنند، اما از آنجا که هر دو رهبر اصلی معترضان در حبس خانگی هستند، به نظر می رسد که منظور آقای مصلحی از "هادیان و سران فتنه" که با برگزاری جلسات، اعتراضات و انتقادات دو سال پیش را تکرار می کنند، کسان دیگری است.

بعضی رسانه های نزدیک به حکومت در هفته های اخیر از دیدارها و اظهارنظرهای محمد خاتمی، رئیس جمهوری پیشین و اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به تندی انتقاد کرده بودند.

آقای خاتمی و آقای هاشمی رفسنجانی که هر دو مواضعی همدلانه با اعتراضات دو سال پیش داشتند، اخیرا بر لزوم برگزاری "انتخابات آزاد با حضور همه جناح ها و گروه های سیاسی معتقد به قانون اساسی" به عنوان تنها راه خروج ایران از "وضعیت کنونی" تأکید کرده اند.
"مهم ترین راهکار برای مقابله با مخالفان، تبعیت کامل از ولایت و رهبری به عنوان عامل وحدت در جامعه است"
آقای خاتمی که از رهبران اصلی اصلاح طلبان ایران شناخته می شود، می گوید که این جناح تنها در شرایطی در انتخابات آینده مجلس شرکت می کند که پیش از آن رهبران و اعضای احزاب اصلاح طلب از زندان آزاد شوند و شرایط برای "انتخابات آزاد" فراهم آید.
اما آقای مصلحی گفته است که مخالفان دولت همراه با "ضد انقلاب، منافقین و جریان های برانداز" در پی ایجاد شکاف در درون حکومت اسلامی ایران هستند.
به گفته او، این گروه ها تلاش می کنند که میان مردم و مسئولان، میان گروه های مختلف وفادار به حکومت و میان گروه های مختلف مردم شکاف ایجاد کنند و "مهم ترین راهکار برای مقابله با آنها، تبعیت کامل از ولایت و رهبری به عنوان عامل وحدت در جامعه است".
نگرانی مقامات ایران از شدت گرفتن اختلافات درون حکومت در ماه های گذشته و پس از بروز اختلاف میان رئیس جمهوری و رهبر ایران بر سر تصدی وزارت اطلاعات توسط آقای مصلحی شدت گرفته است.