به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، تیر ۲۷، ۱۳۹۰

           احمد خاتمی:
در شاًن جامعه اسلامی نیست

که بر روی تابلویی بنویسند

 «آقای فلان متخصص بیماری زنان و...!»
به گزارش خبرآنلاین، سیداحمد خاتمی در مراسم میلاد مهدی که در حرم حضرت معصومه و در جمع نمازگزاران مسجد مقدس جمکران سخنرانی کرده است که عمده مطالب مطرح شده از سوی وی به این قرار است:

تفکیک جنسیتی با دین سازگارتر است یا این‌که دختران یک طرف بشنیند و پسران یک طرف، بنده با عقل خودم و با 40 سال تحصیل در علوم دینی این را همراه با دین نمی‌بینم، مراجع بزرگوار ناراحتند.
ما از ابتدا، دبستان، راهنمایی و دبیرستان دخترانه و پسرانه داشتیم که این خوب است اما تا می‌رسند به دانشگاه پنبه و آتش را کنار هم می‌نشانند، شما چه فلسفه‌ای می‌توانید برای این موضوع پیدا کنید جز فرهنگ غرب تحلیل دیگری دارد.
برخی‌ می‌گویند «اگر دختر و پسر را در کلاس هم جدا کنیم در بیرون با هم خواهند بود». این چه حرفی است که برخی می‌گویند؟ اگر کاری کنیم که حداقل یک ساعت معصیت نشود، بهتر نیست؟! ایده‌آل این است که به سمت دانشگاه‌های دخترانه و پسرانه برویم، ایده ارزشمندی است و شدنی نیز هست.
زهرا در پاسخ سوالی از پیامبر فرمودند بهترین چیز برای زن این است که نه مردی او را ببیند و نه او مردی را . معنای درست این سخن چیست؟ معنای آن این است که بهترین کارها این است که امور مربوط به بانوان به خود آن‌ها واگذار شود؛ این در شان جامعه اسلامی نیست که بر روی تابلویی بنویسند که آقای فلان متخصص بیماری زنان و ...!

اکثریت یاران امام زمان ایرانی هستند و نام آن‌ها و شهرهای‌شان نیز در روایات آمده است اما ایرانی اسلامی هستند ونه ایرانی خالی؛ چراکه ایرانی خالی، همان مکتب ایرانی است که در مقابل اسلام است.