به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، مرداد ۰۳، ۱۳۹۰

لیلا توسلی با عدم تمدید مرخصی ظهر امروز به زندان اوین بازگشت


لیلا توسلی که شاهد قتل زیر گرفته شدن یک شهروند توسط ماشین نیروهای انتظامی درحوادث عاشورای سال ۸۸ بوده است برای سپری کردن دوران محکومیت امروز ظهر به زندان اوین بازگشت.
به گزارش خانه حقوق بشر ایران توسلی از مدت ۱۰ روز در مرخصی به سر می‌برد با عدم تمدید مرخصی به زندان بازگردانده شد.
وی دختر دکتر محمد توسلی، عضو ارشد حزب نهضت آزادی و خواهرزاده ابراهیم یزدی، وزیر خارجه دولت موقت جمهوری اسلامی بعد از انقلاب سال ۱۳۵۷ و دبیر کل حزب نهضت آزادی ایران نیز هست.
لیلا توسلی در تاریخ ۷ دی ماه ۱۳۸۸ نیمه شب در منزلش در تهران بازداشت و به زندان اوین تهران منتقل شد. 
لیلا توسلی در دادگاهی به ریاست قاضی مقیسه در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب که تنها ۲۰ دقیقه طول کشید، به دو سال حبس تعزیری محکوم شد. شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب لیلا توسلی را به اتهام حضور در راهپیمایی ۲۵ خرداد و روز عاشورا و با تأکید بر عدم حضور وی در در تجمع اعتراضی مردم تهران که از آن به عنوان «اغتشاشات» نام می‌برد و همچنین مصاحبه با رادیو فردا و بی بی سی به عنوان شاهد عینی کشته شدن یکی از شهروندان توسط خودرو نیروی انتظامی و عبور از روی جسد وی، به استناد ماده ۶۱۰ قانون مجازات و با رعایت ماده ۴۶ قانون مجازات به تحمل دو سال حبس تعزیری محکوم کرد.

فرد مقتول شهرام فرجی زاده است که در میدان ولیعصر به وسلیه خودروی نیروی انتظامی کشته شد و خودرو این نیرو به طرز عمدی از بدن وی عبور کرد.