به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، اردیبهشت ۱۲، ۱۳۹۷

تهران – هیئت رهبری و هیئت اجرائیه جبهه ملی ایران

دوازدهم اردیبهشت روز معلمان ایران گرامی باد


در روز ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۳۴۰ خورشیدی حرکت اعتراضی و حق طلبانه معلمان، توسط عمال حکومت دیکتاتوری وقت به خشونت کشیده شد و دکتر ابوالحسن خانعلی دبیر دبیرستان های تهران با شلیک گلوله مزدوران حکومت به خاک افتاد و در خون خود درغلتید و از آن پس روز ۱۲ اردیبهشت، سالروز آن مبارزات درخشان معلمان که از نثار جان خود نیز دریغ نکردند، به نام روز معلمان ایران در تاریخ ثبت گردید. و مبارزات آن روز معلمان، از ۱۲ اردیبهشت ۱۳۴۰ تا کنون الهام بخش حرکت های حق طلبانه و آزادیخواهانه جامعه معلمان ایران بوده است.
معلم شخصیت ایثارگر و فرهیخته ایست که چون مشعلی فروزان می سوزد تا در پرتو نور افشانی وجودش راه تاریک جهل ونادانی را در پیش پای نسل فردا و آینده ساز کشور روشن نماید و ذهن وروان و شخصیت نو جوانان و فرزندان ملت را برای ساختن فردایی بهتر، همراه با آزادی واستقلال و عدالت اجتماعی آماده کند نسلی که در مقابل استبداد و دیکتاتوری که سرآغاز بدبختی و عقب افتادگی ملت هاست بایستد و با آزادیخواهی و استقلال طلبی خود راه نفوذ بیگانگان وسلطه آنان را ببندد و در جوی سرشار از آزادی های انسانی و مستقل از دخالت های اجنبی، شالوده کشوری مرفه و ملتی سعادتمند را پی ریزی نماید. از همین رو، قشر معلم همواره مورد تبعیض و ستم حکومت هایی که با آزادی و استقلال و عدالت بیگانه اند، قرار می گیرد. امسال روز معلمان ایران در حالی فرا رسیده است که عده ای از معلمان شریف کشور به جرم حق طلبی و خواستن شرایطی که یک زندگی حد اقلی را برای آنان فراهم نماید، در زندان به سر می برند. در سال گذشته شاهد تجمعات مکرر معلمان و درخواست های معیشتی آنان در سراسر کشور بودیم. پاسخ حاکمیت به این درخواست های موجه و مدنی تنها به زندان افکندن نمایندگان و رهبران معلمان بوده است و دیگر هیچ. و حال آنکه تورم و گرانی افسار گسیخته هر روز فشار روی زندگی معلمان را بیشتر و بیشتر میکند و این در حالتیست که میلیارد ها دلار از منابع مالی کشور در راه های ناصواب و دور از منافع ملی ایران در خارج از مرزها هزینه می گردد و فسادهای باور نکردنی نیز سرمایه های کشور را می بلعد.
جبهه ملی ایران روز معلم را به معلمان شریف و فرهیخته ایران تبریک میگوید و امید وار است ملت ایران بتواند با به دست آوردن آزادی و حاکمیت ملی، به عدالت اجتماعی که شایسته آن است نیز دست یابد.
۱۲ اردیبهشت ماه ۱۳۹۷
تهران – هیئت رهبری و هیئت اجرائیه جبهه ملی ایران