به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، اردیبهشت ۱۵، ۱۳۹۷

اوضاع کابینه ترامپ آشفته است

اکثریت قاطعی از مردم آمریکا معتقدند دولت ترامپ دچار آشفتگی است و کابینه وی با بی نظمی اداره می شود. این موضوع پس از کناره گیری دکتر رانی جکسون، گزینه پیشنهادی ترامپ برای تصدی وزارت امور کهنه سربازان، عیان تر شده است.
به گزارش عصر ایران به نقل از پولیتیکو، براساس نظرسنجی جدید مورنینگ کانسالت و پولیتیکو، بیش از 3 نفر از هر 5 نفر، یعنی 62 درصد از مردم می گویند دولت ترامپ با آشفتگی بسیار یا آشفتگی در حال اداره شدن است. این میزان دو برابر بیشتر از کسانی است که می گویند دولت بسیار خوب یا به خوبی(32 درصد) اداره می شود.
اکثریت جمهوری خواهان یعنی 68 درصدشان می گویند دولت ترامپ به خوبی مدیریت می شود. اما تنها 9 درصد دموکرات ها و 25 درصد مستقل ها چنین نظری دارند.
علاوه بر این درصد کسانی که معتقدند که هرج و مرج در کاخ سفید ترامپ افزایش داشته است، در هفته های اخیر رشد داشته است. در اوایل آوریل، 61 درصد مردم می گفتند دولت ترامپ به صورت آشفته اداره می شود. این میزان در اواسط مارس 57 درصد و در اوایل مارس 54 درصد بود.
وقتی صحبت از انتصاب و به کارگیری افراد شایسته می شود، نیمی از رای دهندگان؛ 49 درصد می گویند عملکرد ترامپ در این زمینه ضعیف بوده است. این میزان دو برابر کسانی است که عملکرد ترامپ را در این رابطه خوب ارزیابی می کنند.
در میان اعضای کابینه، جف سشنز، وزیر دادگستری از بقیه شناخته شده تر است و البته نظرات منفی بیشتری هم متوجه اش است. چیزی حدود یک چهارم رای دهندگان یعنی 26 درصد، دیدی موافق نسبت به سشنز دارند، اما 41 درصد از مردم دید مخالفی به وی دارند. 41 درصد از مردم به بتسی دواس، وزیر آموزش هم دیدی منفی دارند.
اسکات پروت، رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست، که اخیراً به خاطر ولخرجی هایی که داشته -استفاده مکرر از قسمت فرست کلاس هواپیما- خبرساز شده است، شهرت کمتری دارد. تنها 19 درصد از مردم دید مثبتی به وی دارند و 32 درصد دیدی منفی دارند. تقریباً نیمی از مردم تا حالا نام وی را نشنیده اند یا اگر شنیده اند، نظری درباره وی ندارند.
اما وقتی به مخاطبان نظرسنجی گفته شد که پروت به خاطر صرف پول های مالیات مردم در مصارف شخصی از جمله مسافرت، اقدامات حفاظتی و دستمزد به مشاورانش، مورد تحقیق قرار گرفته است، نظر منفی شان به وی افزایش یافت.
پس از دریافت این اطلاعات، 59 درصد از مردم اقدامات وی را نامناسب و تنها 11 درصد اقدامات پروت را مناسب قلمداد کردند.
53 درصد از مردم می گویند پروت باید برکنار شود و این در حالی است که تنها 12 درصد مخالف برکناری وی هستند. بیش از یک سوم مردم یعنی 35 درصد هم نظری ندارند.
خروج ترامپ از توافق آب و هوایی پاریس و عدم انجام اقدامات حفاظت از محیط زیست از سوی پروت در حالی است که 59 درصد از مردم می گویند آمریکا باید جزئی از این توافق باشد. این توافق مورد حمایت 195 کشور جهان قرار دارد و هدفش کاهش گازهای گلخانه ای است. تنها 18 درصد از رای دهندگان مخالف نقش ایفا کردن آمریکا در این توافق هستند.