به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، آبان ۰۴، ۱۳۹۹

بازداشت شهروند ۶۶ ساله ایرانی-آلمانی در تهران

 
ایران اینترنشنال - بر اساس گزارش‌ها، ناهید تقوی، شهروند ۶۶ ساله ایرانی-آلمانی روز ۲۵ مهرماه در منزل خود در تهران بازداشت شده است. خانم تقوی که معمار است از سال ۱۹۸۳ میلادی در شهر کلن آلمان زندگی می‌کند. مریم کلارن، دختر خانم تقوی که ساکن آلمان است، در توییتر خود اعلام کرد که از زمان بازداشت مادرش هیچ اطلاعی از وضعیت او ندارد. او گفت که پاسپورت آلمانی و دیگر وسایل شخصی مادرش از سوی ماموران امنیتی ضبط شده است.گزارش شده که خانم تقوی به زندان اوین منتقل شده و دلیل بازداشتش هنوز مشخص نیست.

خانواده خانم تقوی اعلام کرده‌اند که برای تحویل داروهای او به زندان مراجعه کرده‌اند، اما زندان داروهای او را نپذیرفته‌اند.

در سال‌های اخیر جمهوری اسلامی تعدادی از شهروندان دوتابعیتی از جمله نازنین زاغری را بازداشت و از این موضوع در مذاکرات با آمریکا و کشورهای اروپایی استفاده کرده است.

پیشتر، ناتالی امیری، خبرنگار شبکه یک آلمان، در اردیبهشت ماه از پایان ماموریت خود در ایران خبر داده بود. او دلیل پایان کار خود را نگرانی از بازداشت به عنوان گروگان ذکر کرده بود.

مسعود مصاحب، شهروند ایرانی-اتریشی نیز از سال گذشته در ایران زندانی است.

ارس امیری، فعال فرهنگی و دانشجوی دانشگاه کینگستون در بریتانیا، احمدرضا جلالی، پزشک و پژوهشگر مقیم سوئد و سیامک نمازی و محمدباقر نمازی، شهروندان ایرانی آمریکایی، از جمله زندانیان دوتابعیتی در ایران هستند.