به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



جمعه، آبان ۰۹، ۱۳۹۹

نگار مسعودی، عکاس اسیدپاشی‌های زنجیره‌ای اصفهان بازداشت شد

 
نگار مسعودی
نگار مسعودی، عکاس و مستندساز، که نمایشگاهی درباره اسیدپاشی‌ها علیه زنان در اصفهان برگزار کرده بود، روز پنج‌شنبه ۸ آبان توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

نگار مسعودی مدت‌ها پیگیر اخبار اسیدپاشی در اصفهان بود و نمایشگاه عکس‌های وی از مرضیه ابراهیمی، آخرین قربانی اسیدپاشی اصفهان با عنوان «سرنوشت تو را بتی رقم زد که دیگران می‌پرستیدند» در تیرماه سال ۹۷ در نگارخانه تابستان خانه هنرمندان ایران برپا شده بود.

چند سال پیش، در جریان تصویب "قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر" در مجلس و همزمان با اظهارات امام جمعه اصفهان علیه زنان «بدحجاب»، عده‌ای از افراد ناشناس به روی زنان اسیدپاشیدند و این افراد هرگز شناسایی و محاکمه نشدند.

از دلایل بازداشت این عکاس، اتهامات مطروحه و محل نگهداری او اطلاعی در دست نیست، اما سایت هرانا نوشت که ماموران امنیتی جمهوری اسلامی حین بازداشت نگار مسعودی، اقدام به تفتیش منزل پدر و مادر او کرده و برخی از وسایل شخصی او را ضبط کرده و با خود بردند.

نگار مسعودی، متولد ۱۳۶۴، عکاس، مستندساز، دارای مدرک کارشناسی عکاسی و کارشناسی ارشد رشته پژوهش هنر است. 
نمایشگاه «سرنوشت تو را بتی رقم زد که دیگران می‌پرستیدند» در تیرماه سال ۹۷ 
چند روز پیش اظهارات یوسف طباطبایی‌نژاد، نماینده علی خامنه‌ای و امام جمعه اصفهان درباره پوشش زنان بار دیگر نگرانی‌ها درباره حمله به زنان این شهر افزایش داد.
امام جمعه اصفهان در دیدار با جانشین معاونت اطلاعات و امنیت ستاد کل نیروهای مسلح و فرمانده انتظامی استان اصفهان، از آنها خواسته ترسی از اقدام علیه "هنجارشکنان" نداشته باشند.
شش سال پس از اسیدپاشی‌های زنجیره‌ای به زنان در اصفهان، زنان قربانی این اسیدپاشی‌ها از امام جمعه اصفهان خواستند که از تهدید زنان دست بردارد.

رادیو فرانسه