به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، آبان ۱۰، ۱۳۹۹

اقتصاد حرف اول را می‌زند؛

پیش‌افتادن ترامپ در 5 ایالت در حال نوسان
در حالی که تنها 3 روز به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا مانده، دور جدیدی از نظر سنجی‌های این هفته از سوی گروه ترافالگار که توانسته بود نتایج دقیق انتخابات گذشته را پیش‌بینی کند، نشان داد که ترامپ در 5 ایالت در حال نوسان از بایدن پیش افتاده که عبارتند از فلوریدا، پنسیلوانیا، کارولینای شمالی، میشیگان و آریزونا. بدین ترتیب ترامپ به شیوه ای مشابه نوبت گذشته در سال 2016 در این انتخابات نیز پیروز خواهد شد.

بر اساس این نظر سنجی، نامزدها در رقابتی سخت در ویسکانسن هستند که به گفته رابرت کاهلی کارشناس نظر سنجی در گروه ترافلگار که یکی از گردانندگان نظر سنجی دقیق انتخبات 2016 بوده، باید رای دهی مخفی به ترامپ را مد نظر گرفت که در نظر سنجی‌های دیگر به حساب نیامده است.


وضعیت غیر مترقبه‌ای پیش خواهد آمد
کاهلی شنبه 31 اکتبر به واشینگتن تایمز گفت: «فکر می‌کنم رویداد غیر مترقبه ای در کار خواهد بود، به گمانم مردم فقط به گردانندگان نظر سنجی دروغ می‌گویند.»

نظر سنجی اجرا شده در فلوریدا که پنجشنبه گذشته انتشار یافت، نشان داد ترامپ حدود 3 امتیاز جلو افتاده و نتایج، 49٪ به برای ترامپ و 46.9٪ برای بایدن بوده‌است. در میشیگان نیز ترامپ با 49٪ در برابر 46.6٪ برای بایدن جلو افتاده ‌است.

نظر سنجی‌های گروه ترافالگار در پنسیلوانیا که سه‌شنبه گذشته انتشار یافت، نشان داد ترامپ با 48.4٪ از بایدن با 47.6٪ جلو افتاده‌است. در کارولینای شمالی نیز ترامپ با 48.8٪ از بایدن با 46٪ جلوتر است.

نظر سنجی‌ها همچنین گویای پیش افتادن ترامپ در آریزونا با 49.09٪ از بایدن با 46.4٪ است.


رقابت شدید در ویسکانسن
ترامپ در ویسکانسن در سال 2016 با کمتر از 1٪ پیروز شده بود. اکنون بایدن در این ایالت با تنها 0.4٪ جلو افتاده‌است.

شایان ذکر است که این 5 ایالت که هم‌اکنون ترامپ در آنها حضور دارد، او را در رسیدن به کاخ سفید در رقابت با هیلاری کلینتون در4 سال پیش کمک داده بودند.

کاهلی گفته‌است که موضوع اصلی از دید رای‌دهندگان در حمایت از ترامپ، مسائل اقتصادی است.

ترامپ در تلاش است تا در ایالت پنسیلوانیا برنده شود اما این ایالت از زمان نیکسون به نفع نامزد جمهوری‌خواه رای نداده‌است.

نظر سنجی کاهلی که چهارشنبه گذشته انتشار یافت، بیانگر پیش افتادن ترامپ با 48٪ از بایدن با 44.8٪ در پنسسلوانیا بود.

این در حالی است که به پیش‌بینی کاهلی، ترامپ از شانس پیروزی در مینسوتا برخوردار است در صورتی که کانی وست خواننده راک از رقابت‌ها انصراف دهد که توانسته ۳٫۵٪ آراء را به خود جلب کند.

العربیه