به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، آبان ۱۰، ۱۳۹۹

ابوالفضل قدیانی: نظام فاسد و استبدادی جمهوری اسلامی، اصلاح‌ناپذیر است

 ابوالفضل قدیانی، از چهره‌های شناخته شده مخالف رهبر جمهوری اسلامی که ساکن ایران است، با توصیف جمهوری اسلامی به عنوان « نظام استبدادی» گفته است که این حکومت « تمام راه‌های اصلاحی را مسدود و کشور را با بن‌بست روبرو کرده است».

او در یادداشتی که روز پنج‌شنبه ۸ آبان در وب‌سایت کلمه منتشر شده، جمهوری اسلامی را «اصلاح‌ناپذیر» خوانده و تاکید کرده است که «دم از اصلاح نظام زدن جهد بی توفیق و آب در هاون کوبیدن است».

آقای قدیانی بار دیگر خواستار استعفای علی خامنه‌ای که به گفته او «مستبد امروز ایران» است،‌ شده و نوشته است که «کنار رفتن او و برگزاری رفراندوم تغییر نظام جمهوری اسلامی و جایگزین شدن نظام جمهوری دمکراتیک سکولار»، راه‌حل مشکلات کنونی است.

این فعال سیاسی که سابقه عضویت در حزب اصلاح‌طلب «سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی» دارد و بارها توسط حکومت احضار و روانه زندان شده است، در سال‌های اخیر نامه‌ها و یادداشت‌های متعددی علیه رهبر جمهوری اسلامی منتشر کرده است.

علاوه بر آقای قدیانی، برخی دیگر از فعالان سیاسی ساکن ایران هم خواستار استعفای خامنه‌ای شده‌اند که این خواسته منجر به تشکیل پرونده قضایی و صدور حکم زندان برای آنها شده است.

او همچنین با اشاره به حوادث آبان ۹۸، نوشته است که در این رویداد «مردم هدف تیر مستقیم سرکوبگران» خامنه‌ای قرار گرفتند تا «قدرت نامشروع و فاسد» حفظ شود.

آقای قدیانی در بخش دیگری از این نوشته تاکید کرده است که مردم در مواجهه با سرکوب حکومت «بیش از آن که مرعوب شوند، بر خشم و کینه و نفرتشان از مستبدان افزوده می‌شود».

رادیو فردا