به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، آبان ۰۵، ۱۳۹۹

پلوسی: روسیه بیشتر از ایران تهدیدی برای انتخابات ریاست جمهوری ۳ نوامبر محسوب می شود

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحد آمریکا 
کمتر از دو هفته پیش از آغاز برگزاری پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا، نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان و عضو حزب دموکرات این کشور روز پنجشنبه بیست و دوم اکتبر، اعلام کرد که روسیه بیشتر از ایران تهدیدی برای انتخابات ریاست جمهوری ۳ نوامبر محسوب می شود. 

بر اساس گزارش روزنامه نیویورک تایمز، در حالی که مقامات ارشد دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا چند روز پیش تهران و مسکو را به دخالت در انتخابات ریاست جمهوری این کشور متهم کردند، نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان و عضو حزب دموکرات ایالات متحده روز پنجشنبه بیست و دوم اکتبر، اعلام کرد که روسیه بیشتر از ایران تهدید جدی برای انتخابات ریاست جمهوری ۳ نوامبر به شمار می شود. 

رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده درباره اخبار منتشر شده توسط نهادهای اطلاعاتی این کشور در خصوص دستیابی تهران و مسکو به برخی اطلاعات رای‌دهندگان آمریکایی تصریح کرد: «ایران بازیگر بدی است ، اما به هیچ وجه معادل روسیه نیست». وی همچنین پیش از رفتن به نشست محرمانه توجیهی مدیر اطلاعات ملی آمریکا، روسیه را در مقایسه با ایران «شرور» خواند. 

جان رتکلیف، مدیر اطلاعات ملی ایالات متحده، روز چهارشنبه بیست و یکم اکتبر، در یک کنفرانس خبری گفته بود که ایران و روسیه گام هایی در جهت مداخله در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا برداشته اند و تهدیدی برای رای دهندگان آمریکایی محسوب می شوند. 

با این که مدیر اطلاعات ملی آمریکا تصریح کرده بود که تهران و مسکو به صورت جداگانه برخی اطلاعات ثبت نام رای دهندگان آمریکایی را به دست آورده اند اما، بر اساس گفته های نانسی پلوسی، ایران در پی یافتن راهی برای حمایت از کشور دوست خود روسیه است. 

دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهوری روسیه و سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجۀ جمهوری اسلامی ایران  در اظهاراتی جداگانه اتهامات واشنگتن مبنی بر دخالت کشورهای خود در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا را رد کرده و بی اساس خواندند. 

همزمان با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، جان رتکلیف و کریس ری، مدیر اف بی آی، گفته اند که ایالات متحده هر کشوری که در انتخابات  نوامبر۲۰۲۰ مداخله کند را مجازات خواهد کرد.

رادیو بین المللی فرانسه