به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



جمعه، مهر ۲۵، ۱۳۹۹

مراسم هفتم شجریان در تهران «بدون اطلاع» لغو شد

 حسام‌الدین سراج، خواننده، از لغو مراسم هفتمین روز درگذشت محمدرضا شجریان در تهران با وجود اخذ مجوز و بدون اطلاع قبلی به برگزارکنندگان و شرکت‌کنندگان خبر داد.
به گزارش ایلنا، آقای سراج که یکی از برگزارکنندگان این مراسم بود، در اینستاگرام نوشت که قرار بود این برنامه روز پنج‌شنبه، ۲۴ مهر، برگزار شود که «بدون اطلاع قبلی اما به دلیل جلوگیری از گسترش بیماری کرونا لغو شد».

قرار بود مراسم بزرگداشت محمدرضا شجریان، خواننده پرآوازه موسیقی سنتی ایران، در پردیس سینمایی شهرک غرب برگزار شود.

با این حال مدیریت این مجموعه اعلام کرد: «همه مجوزها و هماهنگی‌ها اخذ و انجام شده بود، اما متاسفانه ۴۰ دقیقه قبل از شروع مراسم لغو برنامه اعلام شد و مراسم تعطیل شد.»

محمدرضا شجریان روز ۱۷ مهرماه پس از سال‌ها بیماری، در ۸۰ سالگی درگذشت و پیکر وی روز ۱۹ مهر در توس در آرامگاه فردوسی به خاک سپرده شد.

مراسم نماز میت در تهران و خاکسپاری در توس نیز با جمعیت اندکی از نزدیکان و دوستداران وی برگزار شد و علت ممانعت از برگزاری مراسم بزرگ، نگرانی از شیوع گسترده ویروس کرونا اعلام شد.

در همین حال خبرگزاری ایرنا به نقل از ابوالفضل مکرمی‌فر، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خراسان رضوی، نوشت که طی یک هفته گذشته «هزاران نفر از علاقه‌مندان و دوستداران استاد شجریان با حضور در آرامگاه فردوسی مشهد به مقام این هنرمند ادای احترام کردند.»

به گفته این مقام مسئول، آرامگاه فردوسی از زمان خاکسپاری پیکر محمدرضا شجریان به صورت میانگین «روزانه میزبان بیش از هزار و ۵۰۰ نفر از علاقه‌مندان و دوستداران» این هنرمند بوده است.

رادیو فردا