به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، آبان ۰۳، ۱۳۹۹

وال استریت ژورنال: دولت ترامپ 'می‌خواهد رفع تحریم‌های ایران در صورت پیروزی جو بایدن را دشوار کند'

 
روزنامه وال استریت ژورنال می‌گوید دولت دونالد ترامپ به دنبال آن است تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، تحریم‌هایی را علیه ایران وضع کند که رفع آنها در در صورت پیروزی جو بایدن برای دولت بعدی دشوار باشد.

این روزنامه می‌نویسد آقای بایدن در نظرسنجی‌های ملی و در ایالت‌های کلیدی از آقای ترامپ جلوتر است و مقام‌های دولت آمریکا از آن هراس دارند که در صورت پیروزی نامزد حزب دموکرات، سیاست فشار حداکثری بر ایران که به گمان دولت آقای ترامپ برای رسیدن به یک توافق هسته‌ای و امنیتی جدید ضروری است، تغییر کند.

ترامپ برای مخالفان جمهوری اسلامی بهتر است یا بایدن؟
ترامپ: ایران نمی‌خواهد من برنده شوم
ترامپ: ایران پس از پیروزی من در انتخابات به میز مذاکره بر می گردد
وال استریت ژورنال می‌گوید دولت آقای ترامپ به همین خاطر تحریم‌های مرتبط با قوانین ضدتروریسم علیه ایران وضع کرده که لغو آنها به گفته ناظران به طور بالقوه دشوار خواهد بود.

به نوشته این روزنامه، دولت آقای ترامپ همچنین درصدد افزایش فشارها به ایران از طرق هدف قرار دادن بیشتر صنایع و بخش‌های حیاتی مانند پتروشیمی و صنایع فلزی است.

مقام‌های دولت فعلی و سابق آمریکا می‌گویند تحریم مجدد بخش‌هایی که در حال حاضر تحریم شده‌اند، و ارتباط دادن آنها با تروریسم باعث دشواری دولت بعدی برای رفع این تحریم‌ها خواهد شد و برداشتن این تحریم‌ها مستلزم یک روند بسیار پیچیده سیاسی خواهد بود.

آقای بایدن گفته است در صورت پیروزی در انتخابات و برگشتن ایران به تعهدات برجامی، آمریکا را به توافق هسته‌ای برمی‌گرداند.

آقای ترامپ هم گفته است اقتصاد ایران به شدت از سیاست‌های دولت او ضربه خورده است و به همین دلیل به محض پیروزی‌اش در انتخابات، اولین کشوری که به او زنگ خواهد زد ایران خواهد بود که تقاضای توافقی جدید خواهد کرد.

بی بی س  فارسی