به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، آبان ۰۷، ۱۳۹۹

اسرائیل خشنود از هماهنگی با روسیه برای جلوگیری از استقرار ایران در سوریه است

 
وزرای امور خارجۀ اسرائیل و روسیه در آتن
وزیر امور خارجۀ اسرائیل، گبی اشکنازی، در جریان یک سفر دیپلماتیک به یونان برای اولین بار با همتای روس خود، سرگئی لاوروف، در آتن ملاقات کرد و در این ملاقات از مسکو خواست که مانع از استقرار جمهوری اسلامی ایران در سوریه بشود.

وزیر امور خارجۀ اسرائیل همچنین خواستار جلوگیری از ارسال اسلحه توسط جمهوری اسلامی ایران برای حزب الله لبنان شد. در بیانیه ای که وزارت امور خارجۀ اسرائیل به مناسبت این ملاقات منتشر کرد، همچنین آمده است که در این ملاقات گبی اشکنازی همتای روس خود را از تحول توافقات عادی سازی مناسبات اسرائیل با امارات متحد عربی، بحرین و سودان آگاه کرد و در مورد جمهوری اسلامی ایران و متحدان آن، یعنی گروه های تروریستی نظیر حزب الله لبنان گفتگو نمود.

 در این بیانیه وزیر امور خارجۀ اسرائیل "از پیوندها و هماهنگی های کشورش با روسیه برای جلوگیری از ریشه دواندن جمهوری اسلامی ایران در سوریه ابراز خشنودی کردگ و در عین حال خواستار جلوگیری از تسلیح حزب الله لبنان توسط حکومت تهران شد.

بیانیۀ وزارت امور خارجۀ اسرائیل تصریح می کند که در ملاقات میان اشکنازی و لاوروف دیگر مسائل دوجانبه از جمله همکاری های دو کشور در زمینه های اقتصادی و مبارزه با جهان‌گستری ویروس کرونا مورد بحث قرار گرفتند.

ارتش اسرائیل مواضع سپاه قدس و شبه نظامیان وابسته به آن را در سوریه بمباران می کند و به گفتۀ ناظران این اقدام ها بدون توافق و هماهنگی روسیه امکانپذیر نیست.  

رادیو بین المللی فرانسه