به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، آبان ۰۸، ۱۳۹۹

محدودیتهای شدید کرونایی در سراسر آلمان از روز دوشنبه

دویچه وله: آلمان در ماه آتی نوامبر در انتظار هجوم دومین موج سنگین پاندمی کروناست. برای جلوگیری از گسترش آن، دولت‌های ایالتی و دولت فدرال آلمان تصمیم به اعمال محدودیت شدید در سراسر آلمان گرفته‌اند. این محدودیت نخست تا پایان ماه نوامبر ادامه دارد و برخی شاخه‌های اقتصادی بار دیگر آسیب خواهند دید.

به گزارش خبرگزاری آلمان، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و نخست‌وزیران ایالت‌های شانزده‌گانه این کشور روز چهارشنبه ۷ آبان (۲۸ اکتبر) در یک کنفرانس ویدئویی بر سر اعمال محدودیت‌های سختگیرانه در مورد تماس شهروندان با یکدیگر به توافق رسیدند.

دولت آلمان قصد دارد با تعطیلی گسترده تمام فعالیت‌های تفریحی در سطح کشور، موج دوم کرونا را بشکند. بدین گونه دولت می‌خواهد گسترش بدون کنترل این ویروس همه‌گیر را مانع شود.

هم‌اکنون ریسک لجام‌گسیخته و غیرقابل کنترل شیوع این ویروس روز به روز در حال افزایش است و شمار مبتلایان تقریبا هر هفته دو برابر می‌شود.

این اقدامات محدودکننده از روز دوشنبه آینده دوم نوامبر به اجرا درخواهند آمد و تا پایان این ماه ادامه خواهند یافت.

اقدامات محدودکننده مصوب دولت‌های ایالتی و فدرال آلمان به قرار زیر است:

● تماس‌های فردی: در مکان‌های عمومی، تنها تماس اعضای دو خانواده و تا حداکثر ده نفر مجاز است.

● تمامی رستوران‌ها، کافه‌ها و مهمان‌سراها از دوم نوامبر تا پایان ماه به کل تعطیل خواهند شد. شرکت‌های سفارش مواد غذایی برای خانه‌ها و یا خرید غذای پخته از رستوران‌ها برای صرف در خانه و یا کانتین‌های غذاخوری استثنا هستند و می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

● در حوزه خدمات: سالن‌های آرایش صورت، ماساژ و تاتو تعطیل خواهند شد، زیرا در این مشاغل حفظ فاصله امکان‌پذیر نیست. درمان‌های پزشکی مانند بدن‌درمانی (فیزیوتراپی)، و نیز سالن‌های آرایش مو به کار خود ادامه خواهند داد.

● سوپرمارکت‌ها: فروشگاه‌های تک‌فروشی مواد غذایی باز خواهند ماند، اما تابع مقررات هستند، مبنی بر اینکه چه تعداد مشتری هم‌زمان در فروشگاه حضور دارند.

● مدارس و مهد کودک‌ها باز خواهند ماند.

● مسابقات ورزشی حرفه‌ای، از جمله بازی‌های بوندس‌لیگا در ماه نوامبر بدون حضور تماشاگر برگزار می‌شوند.

● فعالیت کانون‌های ورزشی آماتور متوقف خواهد شد. این انجمن‌های ورزشی تمرین نخواهند داشت. ورزش‌های فردی در فضای باز مانند دویدن در تنهایی، مجاز خواهند بود. استودیوهای بدن‌سازی و سالن‌های شنا و تفریحات آبی تعطیل خواهند شد.

● ارائه خوابگاه و اتاق برای گردشگران در داخل کشور برای ماه نوامبر ممنوع خواهد بود. این امر فقط در موارد بسیار ضرور و سفرهای کاری اجتناب‌ناپذیر امکان‌پذیر است.

● بنگاه‌های اقتصادی کوچک تا ۵۰ همکار قرار است تا ۷۵درصد و بنگاه‌های اقتصادی بزرگ‌تر تا ۷۰درصد درآمد مشابه نوامبر ۲۰۱۹ را دریافت دارند. هزینه ثابت یک بنگاه اقتصادی به طور تخمینی ارزیابی می‌شود. گفته می‌شود “حجم این کمک مالی حدود ده میلیارد یورو برآورد شده است”.

یک علت عمده اتخاذ این اقدامات سختگیرانه از سوی دولت آلمان، افزایش شدید نومبتلایان است. انستیتوی روبرت کخ با استناد به آمار شعبه‌های اداره بهداشت در سراسر کشور، صبح چهارشنبه شمار مبتلایان در یک روز را ۱۴هزار و ۹۶۴نفر اعلام کرد.

بر اساس محاسباتی که آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در کنفرانس ویدئویی ارائه داد، در صورتی که محدودیتی در تماس افراد ایجاد نشود، در عرض یک هفته شمار مبتلایان به ۲۸هزار نفر در روز خواهد رسید.