به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، آبان ۰۴، ۱۳۹۹

خودکشی یک دانش‌آموز دیگر به دلیل ناتوانی در تهیه گوشی هوشمند؛

 نتیجه ۴۰ سال بی‌اعتنایی حکومت به محرومیت مردم 

پرستو جلیلی آذر، دانش‌آموز ۱۳ ساله روستای نازلو واقع در استان ارومیه

در حالی که تنها چند هفته از انتشار خبر خودکشی یک کودک ۱۱ ساله به دلیل فقر شدید می‌گذرد، گزارش‌های منتشره در شبکه‌های اجتماعی حاکی است این بار یک دختر دانش‌آموز ۱۳ ساله به دلیل نداشتن توان مالی برای خرید موبایل یا تبلت خودکشی کرده است.

خبر خودکشی پرستو جلیلی آذر، دانش‌آموز ۱۳ ساله در روستای  نازلو واقع در استان ارومیه، ابتدا در شبکه های اجتماعی مطرح شد و برخی کاربران و رسانه‌های محلی گزارش دادند که این دختر به دلیل نداشتن تلفن همراه یا تبلت به عنوان ابزاری ضروری برای آموزش از راه دور، خودکشی کرده است. مقامات محلی، از جمله  آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی ساعاتی بعد خودکشی این دختر نوجوان را تائید کردند. 

به تازگی خودکشی یک کودک کار ۱۱ ساله اهل شهرستان بردستان استان بوشهر به نام سید محمد موسوی زاده رسانه ای شد، که بنا به گفته مادرش «به دلیل نداشتن گوشی هوشمند» برای حضور یافتن در کلاس‌های درس مجازی خودکشی کرده بود. پیشتر نیز در فروردین ماه امسال خودکشی یک دختربچه ۱۲ ساله اهل هلیلان ایلام، به دلیل فقر و نداری و ناتوانی در تهیه لباس عید، خبرساز شده بود.

School Hanging Suicide
نتیجه غارت ثروت ایران توسط رژیم جمهوری اسلامی؛ دانش آموز ۱۱ ساله بوشهری به دلیل فقر خودکشی کرد
در شرایطی که هر روز ابعاد تازه‌‌ای از فساد مالی گسترده اشخاص و نهادهای وابسته به رژیم جمهوری اسلامی آشکار می‌شود، و در زمانی که مقامات رژیم آشکارا از حمایت مالی بی‌حد‌و‌حصرشان از گروه‌های تروریستی مانند حزب‌الله و حماس و ستیزه‌جویان و شبه‌نظامیان در عراق و سوریه و یمن خبر می‌دهند و دارایی خدادادی مردم ایران را فدای ماجراجویی‌های توسعه‌طلبانه خود در منطقه می‌کنند، بار دیگر خبر تکان‌دهنده خودکشی یک کودک به دلیل فقر شدید منتشر شده است.

خبر این خودکشی‌ها و مورد اخیر آن که مرگ دختر نوجوانی در ارومیه است بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی داشته و کاربران بار دیگر موضوع بی‌کفایتی و ناکارآمدی مقامات جمهوری اسلامی در رفع نیازهای بدیهی شهروندان ایران را یادآور شده‌اند. 

 

در حالی روند خودکشی بین کودکان و نوجوانان در ایران افزایش یافته که برخی تحلیلگران مسائل اجتماعی معتقدند بحران اقتصادی و ناامیدی در جامعه، بر افزایش خودکشی در ایران تأثیر مستقیم دارد.

از سوی دیگر وضعیت بد اقتصادی در ماه‌های اخیر در شرایطی افزایش یافته که هر روز ابعاد تازه‌‌ای از فساد مالی گسترده اشخاص و نهادهای وابسته به رژیم جمهوری اسلامی آشکار می‌شود. پرونده های فساد اقتصادی افراد نزدیک به حکومت و حمایت مالی بی‌حد‌و‌حصر این رژیم از گروه‌های تروریستی مانند حزب‌الله و حماس از جمله این فسادها است.

آمریکا می‌گوید جمهوری اسلامی ثروت کشور خود را به جای مردم، صرف حمایت از گروه های تروریستی و بی ثبات سازی در خاورمیانه می‌کند. آمریکا می‌گوید جمهوری اسلامی ثروت کشور خود را به جای مردم، صرف حمایت از گروه‌های تروریستی و بی ثبات سازی در خاورمیانه می‌کند. ایالات متحده همچنین بارها فساد مالی نهادینه و غارت دارایی‌های خدادادی ایران توسط وابستگان رژیم حاکم بر این کشور را محکوم کرده و آنها را از جمله عوامل اصلی مشکلات اقتصادی و مالی ایران دانسته است.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، چندی پیش در این باره گفت: «مردم ایران به وضوح و روشنی سخن گفتند. آنها چهل سال فساد و سوءاستفاده را رد کردند و خواستار توقف دزدسالاری و توقف انتخاب مصالح عاملان خارجی به جای مصالح مردم ایران شدند.»

صدای آمریکا