به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، آبان ۰۷، ۱۳۹۹

حکم ۸ سال زندان برای علیرضا علی‌نژاد، برادر مسیح علی‌نژاد، تایید شد

 
وکیل علیرضا علی‌نژاد، برادر مسیح علی‌نژاد، روزنامه‌نگار، می‌گوید که حکم ۸ سال زندان موکلش در دادگاه تجدیدنظر بدون توجه به اعتراضات آنها، تایید شده است. علیرضا علی‌نژاد، نویسنده و ویراستار، از مهرماه سال گذشته، در بازداشت به سر می‌برد. علت بازداشت وی نسبت خانوادگی با مسیح علی‌نژاد، فعال اپوزیسیون در ایالات متحده آمریکا، است. 

سعید دهقان، وکیل مدافع علیرضا علی‌نژاد، در حساب کاربری خود در توییتر، ضمن اعلام تایید حکم ۸ سال زندان برای موکلش، نوشت: در دادگاه تجدیدنظر به هیچ‌کدام از اعتراضات ما به رای غیرقانونی صادره از سوی شعبه ۲۸ انقلاب اسلامی تهران توجه نشد. 

سعید دهقان،‌ وکیل علیرضا علی‌نژاد، روز یک‌شنبه ۱۸ اکتبر، در توییتر، با یادآوری «یکسال از بازداشت موقت علیرضا علی‌نژاد» نوشته بود: «۶۴ روز از اعتراض قانونی به حکم ۸ سال زندان گذشت اما حتی شعبه تجدیدنظر را تعیین نکردند». 

وکیل علیرضا علی‌نژاد، با اشاره به مصاحبه‌ای در تلویزیون دولتی ایران مبنی بر «اشتباه بودن سیاست حجاب اجباری»، این پرسش را مطرح کرد: «ادامه بازداشت علیرضا (علی‌نژاد) که تاوان همین نظر را می‌دهد، چه معنایی دارد؟».

علیرضا علی‌نژاد، برادر مسیح علی‌نژاد، فعال اپوزیسون است. مسیح علی‌نژاد، طراح کارزار مخالفت با حجاب اجباری موسوم به «چهارشبنه‌های سفید» است. 

علیرضا علی‌نژاد در شعبه ٢٨ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به پنج سال حبس بابت «اجتماع و تبانی به قصد اقدام عليه امنيت كشور»، دو سال حبس برای «توهين به رهبری» و یک سال حبس به خاطر «تبليغ عليه نظام» محکوم شده است. بر اساس ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد، ۵ سال زندان برای وی قابل اجرا است.

رادیو فرانسه