به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، خرداد ۱۳، ۱۴۰۰

دونالد ترامپ، پایگاه اینترنتی خود را تعطیل کرد

 

روزنامه نیویورک‌تایمز از خروج کامل دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا، از حضور اینترنتی خبر می‌دهد.

آقای ترامپ که کماکان از دسترسی به حساب‌های خود در توئیتر و فیس‌بوک محروم است، روز چهارشنبه، ۱۳ خرداد اعلام کرد پایگاه اینترنتی خود را که از ماه گذشته به شکل وبلاگ راه انداخته بود، مسدود خواهد کرد.

نیویورک‌تایمز از قول افراد نزدیک به دونالد ترامپ نوشته است علت این تصمیم رئیس‌جمهوری سابق آمریکا، اظهارات دوستانش مبنی بر کم‌بازدید بودن وبلاگ وی و بنابر این «ضربه دیدن» وجهه او بوده است.

پس از بستن حساب‌های کاربری ترامپ در توئیتر و فیس‌بوک، این وبلاگ برای انتشار اظهارات او و برقراری ارتباط با هوادارانش، با هزینه چند هزار دلار راه‌اندازی شده بود.

حساب‌های کاربری آقای ترامپ در شبکه‌های اجتماعی مختلف مانند فیس‌بوک، اینستاگرام و توئیتر پس از حمله گروهی از حامیان خشونت‌گرای او به کنگره آمریکا تعلیق شده است.

آقای ترامپ و هوادارانش از ماه‌ها پیش در مورد «تقلب» در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر گذشته، ادعاهایی را بدون ارائه مدرک منتشر کرده بودند.

این کارزار تبلیغاتی را یکی از عوامل اصلی تجمع هواداران او در شهر واشینگتن می‌دانند که به یورش آن‌ها به ساختمان کنگره مزمان با بررسی و تصویب نتایج آرا انتخابات ریاست‌جمهوری منجر شد.

با استفاده از گزارش نیویورک‌تایمز و رادیو فردا؛ ب.ب/ پ.پ