به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، خرداد ۱۷، ۱۴۰۰

یکصد رهبر سابق جهان: گروه ۷ هزینه واکسیناسیون کووید کشورهای فقیر را بپردازد

 یکصد نفر از روسای جمهوری، نخست وزیران و وزیران خارجه سابق جهان از گروه ۷ خواسته اند با پرداخت هزینه واکسیناسیون جهانی علیه کووید-۱۹، به جلوگیری از بروز جهش های بیشتر در ویروس کرونا و تبدیل مجدد آن به یک تهدید بین المللی کمک کنند. این درخواست در آستانه برگزاری نشست رهبران گروه ۷ کشور صنعتی در بریتانیا که از روز جمعه برگزار می شود، مطرح شده است.

جو بایدن، رییس جمهوری آمریکا به همراه رهبران بریتانیا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، کانادا و ژاپن در این نشست حضور دارند.

رهبران سابق جهان در نامه خود به گروه ۷ نوشته اند به رغم ناموفق بودن همکاری جهانی در سال ۲۰۲۰، سال جاری می تواند سرآغاز دوران جدیدی باشد.

رهبران سابق جهان در نامه خود نوشتند: ''حمایت گروه ۷ و گروه ۲۰ از اعطای واکسن های موجود به کشورهای با درآمد متوسط و کم اعانه نیست بلکه مطابق با منافع راهبردی همه کشورهای عضو است. ''

به گفته آنها گروه ۷ باید به مدت دو سال پرداخت سالانه ۳۰ میلیارد دلار را برای مقابله با همه گیری کووید-۱۹ در سراسر جهان اختصاص دهد.

گوردون براون در بیانیه ای گفت: ''هزینه این کار ۳۰ پنس (۴۳ سنت)‌ در هفته به ازای هر فرد در بریتانیاست. این هزینه بسیار کمی برای دریافت بهترین بیمه درمانی در جهان است. ''

همزمان، نظرسنجی صورت گرفته به وسیله سازمان خیریه Save The Children نشان می دهد که پرداخت هزینه های واکسیناسیون جهانی به وسیله گروه ۷ از حمایت بالایی در آمریکا، بریتانیا و فرانسه برخوردار است.

بر این اساس، میزان حمایت عمومی از این طرح در آمریکا و بریتانیا ۷۹ درصد و در فرانسه ۶۳ درصد است.

بی بی سی