به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، مرداد ۱۷، ۱۴۰۱

6 کارشناس ایرانی و لبنانی طی انفجاری در پایگاهی متعلق به حوثی‌ها کشته شدند

انفجارهای پیشین در صنعا
انفجارها باعث منفجر شدن یک کارگاه مونتاژ موشک و یک انبار مهمات در نزدیکی کمپ آموزشی واقع در پایگاه الحفا در شرق صنعا شد منابع «العربیه» در صنعا گزارش دادند طی دو انفجار شدید در صبحگاه دوشنبه 17 مرداد ناشی از مونتاژ یک موشک بالستیک در پایگاهی متعلق به حوثی‌ها، 6 کارشناس ایرانی و لبنانی و ده‌ها شبه‌نظامی حوثی کشته شدند.


این منابع تاکید کردند که انفجارها باعث منفجر شدن یک کارگاه مونتاژ موشک و یک انبار مهمات در نزدیکی کمپ آموزشی واقع در پایگاه الحفا در شرق صنعا شد.

پیش از این رسانه‌های یمن از وقوع چندین انفجار بزرگ پیاپی در سحرگاه دوشنبه در صنعا خبر دادند.

خبرگزاری یمنی «خبر» هم به نقل از یک منبع نظامی یمنی اعلام کرد این انفجارها ناشی از پرتاب ناموفق موشک از پایگاه الحفا واقع در جنوب صنعا توسط شبه‌نظامیان حوثی وابسته‌ به ایران بوده است.

یک منبع دیگر نیز گزارش داد که صدای دو انفجار بزرگ در پایگاه مذکور به احتمال ناشی از منفجر شدن مهمات به‌دلیل انفجار موشک بوده است.

حوثی‌ها پس از این حادثه اطراف پایگاه الحفا را کاملا مسدود کردند و همزمان شاهدان از گسیل خودروهای آمبولانس به این پایگاه خبر دادند.

این در حالی است که آتش‌بس در یمن سه‌شنبه گذشته توسط سازمان ملل متحد برای دومین بار تمدید شد.

شبه‌نظامیان حوثی با سواستفاده از آتش‌بس به مونتاژ موشک و پهپادهای وارداتی از ایران و جابجایی تسلیحات و مهمات اقدام کرده‌اند.