به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، مرداد ۱۳، ۱۴۰۱

نهضت مقاومت ملی ايران

 
روز شنبه، ششم اوت ۰۲۲ ۲

به دعوت نهضت مقاومت ملی ایران

در مراسم یادبود

سیویکمین سالروز قتل شاپور بختیار و سروش کتیبه

*  *  *

هموطنان گرامی،

ششم اوت ۲۰۲۲ مصادف با سیویکمین سالروز قتل دکتر شاپور بختیار است.

در روز ششم اوت ۱۹۹۱، دستگاه رهبری جمهوری اسلامی به دست جلادانی که از ایران فرستاده بود، دکتر شاپور بختیار، آخرین نخست‌ وزیر نظام مشروطه‌ی ایران، ادامهدهندهی ثابت قدم راه مصدق، نخستین، اصولی‌ترین و استوارترین مخالف نظام ارتجاعی و ویرانگر ولایت فقیه، بنیانگذار و رهبر نهضت مقاومت ملی ایران، و دستیار وفادارش سروش کتیبه را به طرز فجیعی به قتل رساند.

بدین مناسبت، همچون سی سالهی گذشته، به دعوت نهضت مقاومت ملی ایران روز شنبه ۱۵ مردادماه ۱۴۰۱ برابر با ۶ اوت ۲۰۲۲ ، اعضای خانواده، آشنایان، یاران، هواداران و دیگر هموطنان شاپور بختیار برای گرامی‌داشت یاد این بزرگمرد سیاست ایران بر مزار وی و دستیار وفادارش سروش کتیبه گردخواهند‌آمد.

در این مراسم چند سخنران دربارهی وضع دردناک کشور و ملت ایران و در بزرگداشت جانباختگان راه رهایی کشور سخن خواهندگفت و پیام های رسیده به سمع حاضران خواهدرسید.

سخنرانان امسال عبارت اند از بانو دکتر دریا صفایی نماینده‌ی پارلمان بلژیک، سخنران مهمان، و علی شاکری زند سخنران نهضت مقاومت ملی ایران.

در این بزرگداشت که از ساعت شانزده (۴ بعد از ظهر) تا هفده و سی دقیقه (۵:۳۰) برگذارمیشود پس از پخش سرود ای ایران و قرائت پیام جوانان نهضت، سخنران میهمان سخن خواهد گفت. بزرگداشت قربانیان مبارزه در راه آزادی ملت ایران: دکتر عبدالرحمن برومند رییس هیأت اجرایی نهضت مقاومت ملی ایران، دلاوران قیام ملی هجده تیر- قیام پایگاه شاهرخی، قیام هجده تیر، و قربانیان خیزش های ۸۸، ۹۶، ۹۷ و ۹۸ بخش دیگری از برنامه را تشکیل می دهد. سپس سرود آزادی ساختهی زندهیاد استاد گلنوش خالقی پخش می شود. در این هنگام پس از قرائت پیامی دیگر، یک سخنران از سوی نهضت مقاومت ملی ایران سخنان خود را به ‌سمع حاضران خواهدرساند. مراسم با پخش سرود نهضت مقاومت ملی ایران پایان می یابد.

نهضت مقاومت ملی ایران از کلیهی هموطنان گرامی، ایرانیان آزادیخواه و خواستاران ایرانی رهایییافته از بند اسارت و فساد حاکمیت مذهبی، ایرانی آزاد و مستقل، برای حضور در این مراسم دعوت می‌نماید.

ایران هرگز نخواهد مرد

جمعه ۳۱ تیرماه ۱۴۰۱ برابر ۲۲ ژوئیه ۲۰۲۲ 

نهضت مقاومت ملی ایران

 

 

نشانی گورستان مون‌‌‌پارناس:

Cimetière de Montparnasse

3, Boulevard Edgar Quinet,

75014 Paris

Metro : Edgar Quinet