به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، مرداد ۱۵، ۱۴۰۱

توضیح دولت بایدن به مسیح علی‌نژاد-

د رباره توطئه اخیر علیه او

masih_080222.jpgسالیوان گفت توطئه اخیر علیه من کار جمهوری اسلامی بوده است

 مسیح علی‌نژاد در گفتگوی تلفنی با بخش فارسی رادیو بین‌المللی فرانسه در این زمینه گفت که آقای سالیوان به وی گفته توطئه‌ای که اخیرا برای سوء قصد به او طراحی شده، «کار جمهوری اسلامی» ایران بوده است.

در پی بازداشت فردی مسلح در نزدیکی منزل مسیح علی‌نژاد در نیویورک، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید تلفنی با این کنشگر سیاسی و حقوق بشر و نیز همسر وی گفتگو کرد.

در این گفتگو که روز چهارشنبه ۱۲ مرداد انجام شد، جیک سالیوان از طرف جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا نگرانی عمیق خود را در مورد امنیت جانی علی‌نژاد ابراز کرد و گفت که سازمان‌های دولتی مجری قانون، اقدامات درخوری برای تضمین امنیت او و خانواده‌اش انجام داده‌اند.

مسیح علی‌نژاد در گفتگوی تلفنی با بخش فارسی رادیو بین‌المللی فرانسه در این زمینه گفت که آقای سالیوان به وی گفته توطئه‌ای که اخیرا برای سوء قصد به او طراحی شده، «کار جمهوری اسلامی» ایران بوده است.

سالیوان با اشاره به این که بایدن «به دقت» وضعیت خانم علی‌نژاد را پیگیری می‌کند، به او گفته است که ایالات متحده «از تمام ابزارهایی که در اختیار دارد، برای جلوگیری از تهدیدات جمهوری اسلامی علیه شهروندان آمریکایی و مخالفانی که ساکن این کشور هستند، استفاده خواهد کرد».

وی همچنین گفته است که کشورش «در کنار علی‌نژاد و همه کسانی که در ایران خواستار حقوق برابر و کرامت انسانی هستند، ایستاده است.»

مسیح علی‌نژاد به خبرنگار رادیو بین‌المللی فرانسه گفت که در پاسخ به اظهارات جیک سالیوان از دولت آمریکا خواسته است که در برابر «رفتار» جمهوری اسلامی به ویژه در زمینه حقوق بشر واکنش جدی‌تری نشان بدهد.

او گفت که در واکنش به ابراز نگرانی آقای سالیوان، به او گفته است که دغدغه اصلی او نه امنیت خودش، بلکه پایمال نشدن حقوق مردم ایران است.

وی همچنین گفت که هنگام گفتگو با مشاور امنیت ملی کاخ سفید، از عملکرد «ضعیف» دولت آمریکا برای «ایستادگی» در برابر جمهوری اسلامی انتقاد کرده و به او گفته که خواستار دیدار با شخص جو بایدن است.

جیک سالیوان از طرف جو بایدن نگرانی عمیق خود را در مورد امنیت مسیح علی‌نژاد ابراز کرد و عملکرد سازمان های مجری قانون را به دلیل اقدامات آنها برای تضمین امنیت علی‌نژاد و خانواده او ستود.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید افزود که دولت ایالات متحده از تمامی ابزارهایی که در اختیار دارد، برای جلوگیری از تهدیدات جمهوری اسلامی بر علیه شهروندان آمریکایی و مخالفان ساکن ایالات متحده استفاده خواهد کرد.

او همچنین با اشاره به اینکه بایدن به دقت شرایط مسیح علی‌نژاد را پیگیری خواهد کرد، افزود: ایالات متحده در کنار علی‌نژاد و همه کسانی که در ایران، خواستار حقوق برابر و کرامت انسانی هستند ایستاده است.

علی‌نژاد، روزنامه‌نگار ، فعال حقوق بشر و برابری زنان ایران و مجری برنامه تبلت صدای آمریکاست.

پنج‌شنبه ششم مرداد یک مرد مسلح به اسلحه کلاشنیکف در حالی که بیرون از خانه مسیح علی‌نژاد، روزنامه‌نگار و فعال حقوق بشر، در بروکلین نیویورک پرسه می‌زد دستگیر شده است.

منابع و اسناد اتهامی پلیس فدرال آمریکا نشان می‌دهد که خالد مهدی‌اف، ۲۳ ساله، با اسلحه تهاجمی کلاشنیکف، و بیش از هزار دلار پول نقد، دستگیر شد. این اسلحه ظرفیت بالایی برای درگیری مسلحانه دارد.

بر اساس گزارش‌ها، خالد مهدی‌اف که تبعه جمهوری آذربایجان است، قبل از بازداشت به مدت دو روز اطراف خانه مسیح علی‌نژاد پرسه می‌زد.

رادیو بین المللی فرانسه