به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، شهریور ۰۲، ۱۴۰۱

آمریکا مواضع سپاه پاسداران در سوریه را هدف قرار داد

 

فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا سنتکام دقایقی پیش اعلام کرد به دستور جو بایدن نیروهای ارتش آمریکا امروز در حملات هوایی دقیقی در دیرالزور سوریه تاسیسات زیرساختی مورد استفاده‌ شبه‌نظامیان وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را هدف قرار داد.


بنابر اعلام سنتکام، هدف از این حملات دقیق، دفاع و محافظت از نیروهای آمریکایی در برابر حملاتی مانند حملاتی مانند حملات پانزدهم اوت علیه پرسنل آمریکایی توسط گروههای مورد حمایت رژیم ایران بود.

در این بیانیه آمده است:«حملات ایالات متحده، تاسیسات زیرساختی مورد استفاده‌ شبه‌نظامیان وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را هدف قرار داد و برای محافظت و دفاع از پرسنل ایالات متحده ضروری بود.»

سنتکام تاکید کرده که اقدامات متناسب و حساب‌شده ایالات متحده جهت محدود کردن خطر تشدید تنش و به حداقل رساندن خطر تلفات انجام گرفت.

این بیانیه می‌افزاید:«رئیس جمهوری ایالات متحده، دستور این حملات را بر اساس اختیارات ماده دوم خود برای محافظت و دفاع از پرسنل ایالات متحده از طریق مختل کردن یا بازدارندگی حملات گروه‌های شبه نظامی تحت حمایت رژیم ایران صادر کرد.»

در پایان اعلامیه رسمی سنتکام آمده است:« ایالات متحده به دنبال درگیری نیست، اما به اقدامات لازم برای محافظت و دفاع از مردم خود ادامه خواهد داد و تا زمان اطمینان از شکست پایدار داعش در سوریه باقی خواهد ماند»

صدای آمریکا