به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



جمعه، مهر ۲۲، ۱۳۹۰

باراک اوباما:
ترور سفیر سعودی توسط مقامات بلند پایه ایران طرح ریزی شده بود
باراک اوباما، رئيس جمهور آمريکا، شامگاه پنجشنبه 13-10-2011 در يک کنفرانس خبری به همراه رییس جمهور کره جنوبی بار دیگر تاکید کرد طرح ترور سفیر سعودی توسط برخی مقامات بلند پایه ایران طرح ریزی شده بود.

وی همچنین افزود، طرح چنین توطئه ای بخشی از نمونه های رفتار خطرناک حکومت ايران وسابقه وارتباط مستقیم این حکومت با تروریسم است و آمریکا از همه گزينه‌ها برای برخورد با ايران استفاده خواهد کرد.

اوباما همچنين اظهار داشت که واشينگتن تلاش خواهد کرد با بسیج جهانیان ایران را بیشتر منزوی کرده و شدید ترین تحريم ها را عليه جمهوری اسلامی اعمال کند.

رئیس جمهور ایالات متحده بردست داشتن مستقیم ایران دراین توطئه تاکید کرد وگفت" طرح توطئه ترور سفیر سعودی توسط ایران حقیقتی است غیر قابل انکار وخارج ازحیطه بحث وجدل است.

مقام‌های قضايی و امنيتی آمريکا روز سه شنبه (11/10/2011) فاش ساختند كه يك توطئه سوء قصد به جان "عادل الجبير" سفير سعودى در واشنگتن را كشف و خنثى كرده و سر نخ ماجرا را در تهران يافته اند.

طبق نقشه طرح ريزى شده، ترور قرار بود در قالب يك انفجار در رستورانى در پايتخت امريكا از اماكن مورد رفت و آمد سفير جوان سعودى، صورت گیرد . طراحان به طور همزمان مى خواستند سفارتخانه هاى سعودى و اسرائيل در بوينس آيرس را مورد حمله تروريستى قراردهند و سپس به كمك انواع رسانه هاى در دسترس بر طبل "بيدارى اسلامى" بكوبند و اين اعمال را نمودهايى از "خيزش ملل مسلمان" جلوه دهند. زيرا تهران مايل است "بهار عربى" را اين چنين بنامد يا جهت دهد.

دادستانی آمریکا منصور ارباب سيار، تبعه ايرانی- آمريکايی و غلام شکوری، عضو نيروی قدس سپاه پاسداران، وچند تن دیگر که اکنون در تهران بسر می برند را به طرح ترور عادل الجبير، سفير عربستان در واشينگتن، و انفجار در سفارتخانه های اسرائيل و عربستان متهم کرده است.