به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، مهر ۱۴، ۱۳۹۰

دادگاه ایتالیا به آزادی آماندا ناکس رای داد


آماندا: «من می خواهم به خانه بروم. من می خواهم به زندگی عادی خودم بازگردم.
 من نمی خواهم زندگی و آینده ام به خاطر کاری که انجام نداده ام نابود شود.» 
دادگاه تجدید نظر ایتالیا در تصمیم نهایی خود به آزادی آماندا ناکس، دانشجوی آمریکایی متهم به قتل همخانه بریتانیایی‌اش رای داد.
آماندا ناکس ۲۴ ساله به همراه رافایل سولچیتو، دوست پسر سابقش که ۲۶ سال سن دارد، متهم به قتل همخانه‌شان مردیت کرچر، بودند. آنها مظنون بودند که در سال ۲۰۰۷ میلادی پس از خشونت جنسی علیه مردیت، وی را به قتل رسانده‌اند.

این دو نفر در سال ۲۰۰۹ میلادی به بیست و شش سال حبس محکوم شدند اما پس از آنکه کار‌شناسان در دور دوم تحقیقات خود، وجود «دی. ان. ‌ای» آنها بر روی بدن مقتول را رد کردند، وکلای آنها تقاضای تجدید نظر در رای دادگاه کردند.

خواهر آماندا پس از اعلام خبر آزادی وی، از تمامی افرادی که برای اثبات بیگناهی وی تلاش کرده بودند، تشکرد کرد.

پدر رافایل سولچیتو نیز در سخنانی با خانواده مردیت کرچر ابراز همدردی کرد و تایید کرد که پسرش در قتل دختر آنها دخالتی نداشته است.

اول نوامبر سال ۲۰۰۷، جسد نیمه عریان مردیت کرچر، دانشجوی بریتانیایی که مشغول تحصیل در ایتالیا بود در خانه‌اش در پروس در حالی پیدا شد که آثار خشونت و تجاوز جنسی بر آن مشهود بود.

تنها بیست روز پس از قتل وی، پلیس ایتالیا رودی هرمان گوده، که یک تبعه ساحل عاج است را به قتل متهم کرد، وی در یک محاکمه سریع ابتدا به ۳۰ و پس از تجدید نظر به ۱۶ سال زندان مجکوم شد.

مدتی بعد نیز آماندا ناکس و دوست پسرش به اتهام قتل به حبس‌های طولانی مدت محکوم شدند.