به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، مهر ۲۸، ۱۳۹۰

دولت موقت لیبی:
معمر قذافی کشته شد

مقامات دولت موقت در لیبی می گویند معمر قذافی که در جریان نبرد برای کنترل شهر سرت مجروح شد، در گذشته است. گزارش مستقلا تایید نشده است.
پیشتر در روز پنجشنبه، رهبران نظامی در شورای ملی انتقالی گفتند قذافی بازداشت شده است. آنها گفتند او بسختی مجروح شد.
انتطار می رود مصطفی عبدالجلیل رییس ان تی سی بزودی با مردم لیبی سخن بگوید.
رزمندگان انقلابی روز پنجشنبه در پی هفته ها نبرد با وفاداران بسیار مسلح قذافی به آخرین هجوم به سرت دست زدند.
مقامات انقلابی گفته بودند تصرف سرت به آنها اجازه خواهد داد لیبی را آزاد شده اعلام کنند، زیرا به این معنا خواهد بود که دولت موقت کنترل تمام بنادر و لنگرگاه ها را در دست دارد.
رزمندگان در سرت بنشانه شادی تیرهای هوایی شلیک کردند و پرچم جدید لیبی را در شهر برافراشتند.
مقامات آمریکا و ناتو می گویند آنها در تلاش هستند گزارش های مرگ قذافی را تایید کنند.

موسی الکونی عضو شورای انقلابی لیبی در گفتگو با شبکه تلویزیونی العربیه خبر کشته شدن سرهنگ قذافی را قویا مورد تاکید قرار داد .
در همین حال سازمان ناتو اعلام کرد که کاروان قذافی در نزدیکی شهر سرت بمباران شده بود و احتمالا وی پیش از رسیدن به سرت زخمی شده بود .
به گزارش العربیه منابع دیگری نیز در شورای انقلابی لیبی خبر کشته شدن معمر قذافی را تایید کرده اند .
این منابع می گویند که جسد قذافی هم اکنون در حال انتقال به شهر مصراته است.
بر اساس گزارش های دریافتی جسد رهبر پیشین لیبی در حالی در ویرانه ای در شهر سرت پیدا شد که آثار گلوله بر سر و صورت و پاهای او مشاهده شده است .
منابع شورای انقلابی به العربیه گفتند قذافی و وزیر دفاعش برای رد گم کردن در خانه ای ویرانه و قدیمی مخفی شده بودند ولی به دنبال مظنون شدن انقلابیون به این خانه آن را مورد حمله قرار دادند .
بر اساس این گزارش قذافی به همراه ابوبکر یونس وزیر دفاع پیشین لیبی و نیز تعدادی از هوادرانش در ساعت 10 بامداد به وقت لیبی در منطقه ای که خانه یادشده در آن قرار دارد با انقلابیون درگیر شدند .

گزارشگر العربیه در لیبی به نقل از منابع شورای انتقالی لیبی می گوید معتصم قذافی یکی از فرزندان رهبر مخلوع لیبی و برخی از مسئولان وفادار به وی نیز دستگیر شده اند و تا ساعاتی دیگر تصاویر آنها در اختیار العربیه قرار خواهد گرفت .
عادل زنتانی سخنگوی نظامیان انقلابی در گفتگوی تلفنی با العربیه گفت مردم پس از شنیدن خبر کشته شدن قذافی به خیابان های پایتخت ریخته و دست به شادی و پایکوبی زدند .
در همین حال عبدالحفیظ سخنگوی شورای انتقالی لیبی تاکید کرد که قذافی و وزیر دفاعش در پی درگیری با انقلابیون کشته شدند و نه در اثر بمباران کاروان آنها توسط ناتو.

ویدئوی دستگیری سرهنگ قذافی قبل از کشته شدن

http://www.youtube.com/watch?v=w4c6Vp6b_Ns&skipcontrinter=1