به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، مهر ۲۴، ۱۳۹۰

چراغ سبز خامنه ای برای حذف انتخابات ریاست جمهوری
علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران برای تغییر قانون اساسی این کشور و حذف انتخابات ریاست جمهوری به گونه ای که مسئولان اجرایی توسط مجلس شورای اسلامی انتخاب شوند، چراغ سبز نشان داد.
خامنه ای که یکشنبه 16-9-2011 در پنجمین روز از سفر خود به استان کرمانشاهان در جمع دانشگاهیان این استان سخن می گفت، بر احتمال تغییر سازوکارها برای رسیدن به آرمان ها تاکید کرد.
او به حذف پست نخست وزیری به دستور آیت الله روح الله خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران از سیستم اجرایی کشور اشاره کرد و افزود:
"در شرایط فعلی نظام سیاسی کشور، ریاستی است و رییس جمهور با انتخاب مستقیم مردم برگزیده می شود که شیوه خوب و موثری است اما اگر روزی در آینده احتمالا دور، احساس شود که نظام پارلمانی برای انتخاب مسئولان قوه مجریه بهتر است هیچ اشکالی در تغییر ساز و کار فعلی وجود ندارد."

خامنه ای در این خصوص تاکید کرد هر گونه تغییر و نوسازی و بازسازی در سیاست ها، خطوط و مهندسی نظام باید متکی بر اصول اسلامی و برگرفته از آنها باشد ضمن اینکه در قانون اساسی هم تدابیر لازم در این زمینه پیش بینی شده است.

خامنه ای با تاکید بر این که نوسازی نظام، به هیچ وجه به معنای تجدید نظر در آرمان ها نیست گفت:
"بلکه به معنای تغییر در سیاست ها و نظام ها و تدابیر است که این مسئله می تواند مانع از تحجر نیز بشود و با تکیه بر آرمان های همیشه جوان و نو نظام اسلامی را، همیشه جوان، شاداب، بالنده و پیش رونده نگه دارد."

منبع: العربیه