به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، مهر ۱۸، ۱۳۹۰

یک سال حبس و ۹۰ ضربه شلاق
برای مرضیه وفامهر، همسر ناصر تقوایی    
مرضیه وفا‌مهر مستندساز و بازیگر سینما که به خاطر بازی در فیلم «تهران من حراج» ساخته گراناز موسوی، از تیرماه امسال در بازداشت به سر می‌برد، از سوی دادگاه انقلاب تهران به یک سال حبس تعزیری و ۹۰ ضربه شلاق محکوم شد.

به گزارش وب‌سایت کلمه، وکیل خانم وفامهر روز گذشته به این حکم اعتراض کرده‌اند و پرونده ایشان به منظور رسیدگی مجدد، به دادگاه تجدید نظر استان ارسال شده است.

مرضیه وفامهر، همسر ناصر تقوایی اوایل تیرماه سال جاری بازداشت شده است. ناصر تقوایی، فیلمساز معروف ایرانی‌‌ همان زمان اعلام کرده بود که همه عوامل بازداشت شده فیلم «تهران من، حراج»، با قرار وثیقه آزاد شده‌اند اما همسرش، مرضیه وفامهر، در زندان قرچک ورامین نگهداری می‌شود.

«تهران من حراج» ساخته گراناز موسوی شاعر و فیلم‌ساز ایرانی مقیم استرالیا است که در قالب یک پروژه دانشگاهی در ایران تهیه شده است، اما نسخه‌هایی از آن به طور غیررسمی در داخل کشور پخش و سپس بر روی شبکه اینترنت قرار گرفت.

فیلم روایتگر دختر جوان هنرمندی است که در تهران جدا از خانواده زندگی می‌کند و پس از آشنایی با پسری که به تازگی از استرالیا برگشته، قصد مهاجرت و ترک کشور می‌کند. «تهران من، حراج» به مشکلات و آسیب‌های اجتماعی موجود در ایران می‌پردازد. خانم وفامهر در بخش‌هایی از این فیلم با موی تراشیده و بدون حجاب ظاهر شده است.

تهران من حراج