به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، فروردین ۲۸، ۱۳۹۱

کوچک‌ترین تخم‌مرغ جهان

یک مرغ در روستایی در درب‌شایر انگلیس کوچک‌ترین تخم‌مرغ جهان را گذاشت که به عنوان رکورد جهانی گینس به ثبت رسید.
ایوانز صاحب مرغ می‌گوید: این نخستین باری است که مرغم چنین تخمی می‌گذارد. این مرغ که خود از بزرگترین مرغ‌‌ها است 18 ماه سن دارد و طی یک سال گذشته 
 تمامی تخم‌مرغ‌هایش اندازه طبیعی داشته‌اند.
ایوانز 58 ساله اضافه کرد: هر روز صبح برای چک کردن تخم‌مرغ‌‌ها بیرون می‌‌روم و وقتی متوجه کوچکی تخم‌مرغ شدم، تعجب کردم. من تخم‌مرغ را به خانه آوردم و به همسرم نشان دادم. بعد هر دو فکر کردیم که این خبر را در اینترنت منتشر کنیم.
این تخم‌مرغ کمی بزرگتر از یک سکه است، اندازه آن 9/0 اینچ (معادل 5/2 سانتی‌متر) است که با قطر 79/0 اینچ (cm 2) 3/7 گرم وزن دارد.
من بسیار کنجکاو شدم و به کتاب رکورد‌های گینس رجوع کردم و از مسئولان نیز سؤالاتی راجع‌به رکورد تخم‌مرغ پرسیدم و آنها عنوان کردند تاکنون برای رکورد‌های جهانی تخم‌مرغ چیزی به ثبت نرسیده بنابراین تصمیم گرفتم تا تأییدیه رکورد گینس را بگیرم و رکورد جدیدی را ثبت کنم.