به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، اردیبهشت ۱۰، ۱۳۹۱

اعتراض حزب سوسیالیست و دولت فرانسه به بازداشت نرگس محمدی
یک روز پس از واکنش رسمی دولت فرانسه نسبت به بازداشت خانم محمدی، سوسیالیست‌ها نیز که بطور جدی بخت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری کشورشان را دارند، با قاطعیت حکم دادگاه انقلاب اسلامی را محکوم کردند.

در اعلامیۀ حزب سوسیالیست آمده است: «خانم نرگس محمدی، روزنامه‌نگار و نایب رئیس کانون مدافعان حقوق بشر ایران، به اتهام فعالیت‌های "براندازانه"، از سوی دادگاه انقلاب به شش سال زندان محکوم شد.
خانم محمدی فعال خستگی‌ناپذیر و شجاعی است که تاکنون چندین بار بازداشت شده  
 وسلامتی او اینک در زندان به خطر افتاده است. همسر وی آقای تقی رحمانی، مدافع حقوق بشر نیز چهارده سال از عمر خود را در زندان گذرانده است».
حزب سوسیالیست فرانسه سپس رفتار سماجت‌آمیز مقامات ایرانی علیه خانوادۀ محمدی را با قاطعیت محکوم می‌کند و می‌افزاید: «فشار بر روزنامه‌نگاران، نویسندگان، وکلا و همۀ مدافعان حقوق بشر در ایران شدت گرفته است. این وضعیت غیرقابل قبول است».
در پایان اعلامیه، حزب سوسیالیست فرانسه آزادی فوری خانم نرگس محمدی و سایر زندانیان عقیدتی را طلب می‌کند.
یک روز قبل (پنجشنبه ٢٦ آوریل)، وزارت خارجۀ فرانسه به بازداشت نرگس محمدی اعتراض کرد. آقای برنار والرو، سخنگوی این وزارتخانه گفت: «این بازداشت یک بار دیگر طبیعت سرسختانۀ سرکوب و اختناق را در ایران نشان می‌دهد».
آقای والرو با اشاره به این نکته که فشارها از زمان آخرین انتخابات ریاست جمهوری شدت گرفته، افزود: «ادامۀ سیاست سرکوب علیه روزنامه‌نگاران، مدافعان حقوق بشر، وکلا و هنرمندان، با تعهدات بین‌المللی ایران تناقض دارد».
برگرفته از رادیو فرانسه