به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



جمعه، مهر ۱۲، ۱۳۹۲

گزارش کمیته دفاع از جابر کلیبی در مونترال

مبارزه ادامه دارد!

با سپاس از همه افراد و نیروهای سیاسی مترقی که در کارزار اعتراض علیه تصمیم دولت کانادا در مورد اخراج جابر کلیبی شرکت فعال کردند! 

از زمانی که اداره مهاجرت دولت کانادا تصمیم به اخراج جابر کلیبی گرفت(14 ژوئیه 2013) تاکنون بیش از دوماه می گذرد.
در این مدت فعالیت های زیادی در مقیاس جهانی توسط نیروها، شخصیت ها و سازمان های سیاسی مترقی علیه اقدام دولت کانادا جریان یافته است که بیان آگاهی و درایت این جریان ها نسبت به این رخداد سیاسی می باشد.
تصمیم ناگهانی دولت کانادا گرچه از نظر فیزیکی جابر کلیبی را نشانه گرفته
 ولی هدف اصلی آن تخطئه مبارزه بحق توده های زحمت کش و نیروهای انقلابی ایران است که برای پایان دادن به سلُطه رژیمی افسار گسیخته که پیکار می کنند. "تروریسم" خواندن مبارزه برای سرنگونی رژیم اسلامی حاکم بر ایران، در عین حال دفاع از تمامیت این رژیم است و چنانچه دولتکانادا بتواند این تصمیم ارتجاعی خود را در مورد یکی از فعالان سرشناس اپوزیسیونانقلابی ایران عملی کند، باید منتظر عواقب سرکوبگرانه برای همه افراد و نیروهای سرنگونی طلب نه تنها در این کشور بلکه در مقیاس جهانی بود. بنا بر این مساله اخراج جابر کلیبی تنها مساله یک فرد نیست و همه نیروهای سرنگونی طلب اپوزیسیون را تهدید می کند. 
در این جا به دلیل انبوه پیام ها، فعالیت ها، مقاله ها، مصاحبه های رادیویی،تلویزیونی و مطبوعاتی و ...، از اشاره به تک تک آنها خودداری می کنیم و علاقه مندان را به مراجعه به سایت های زیر دعوت می کنیم



 انعکاس جهانی این رخداد نیز چنان ابعاد وسیعی یافته است که در کشورهای فرانسه، آلمان، بلژیک، اطریش، سوئد، نیوزلند، کانادا، امریکا و ...، در اعتراض به تصمیم دولت کانادا نیروهای مترقی بسیج شده اند و روز بروز دامنه ی اعتراض گسترده تر می شود. در این جا باید از سازمانها، گروه ها و نیروهای سیاسی انقلابی ایرانی و خارجی یاد کرد که در واقع دینامیسم اصلی این جنبش علیه سیاست دولت کانادا در حمایت از رژیم جمهوری اسلامی می باشند.  

همبستگی وسیع جهانی در این زمینه در عین حال می تواند شرایط مطمئنی برای حمایت از جنبش انقلابی زحمت کشان ایران در جهت سرنگونی جمهوری اسلامی گردد. تصمیم دولت کانادا که در مخالفت آشکار با سرنگونی انقلابی جمهوری اسلامی اتخاذ شده است زمینه مناسبی برای بحث و طرح ضرورت سرنگونی این رژیم را در افکار عمومی جهان فراهم کرده است. از این رو نیروهای رادیکال اپوزیسیون ایران می توانند و باید از این شرایط بسود توضیح و تحلیل وضعیت جامعه ایران و ابعاد سرکوب، جنایت و سرانجام اصلاح ناپذیری رژیم جمهوری اسلامی استفاده کنند و در عین افشای حمایت کشورهای امپریالیستی از رژیم جمهوری اسلامی، سرنگونی آن را به عنوان تنها راه برقراری دموکراسی در ایران، در افکار عمومی جهان مطرح سازند. اتحاد سیاسیِ عملی که در مبارزه علیه تخطئه جنبش انقلابی توده های زحمت کش ایران برای سرنگونی یک رژیم ضد مردمی ایجاد شده است، می تواند زمینه عینی مطمئنی برای توسعه و تشدید مبارزه علیه جمهوری اسلامی و حامیان بین المللی آن گردد. 

در عین حال باید یاد آور شویم که مبارزه علیه تصمیم ضد انقلابی دولت کانادا گرچه بلافاصله انعکاس وسیعی در میان نیروهای رادیکال و سرنگونی طلب یافت ولی همانند هر حادثه سیاسی حساس، بار دیگر صف بندی مشخصی در میان جریانات سیاسی مخالف رژیم جمهوری اسلامی را موجب گشت. البته هنوز زود است که تصویر دقیقی از تاثیری که این رخداد بر جریانات مختلف سیاسی در اپوزیسیون گذاشته است، ترسیم نمود. می کوشیم در پایان این کمپین تحلیل مشخصی در این زمینه ارائه دهیم. 

حدود یک ماه به جلسه ی کمیسیونی که مسئول رسیدگی به حکم اخراج است باقی مانده و ما از این فرصت باید برای تشدید فشار به دولت کانادا حد اکثر استفاده را ببریم. آنچه در این راستا از طرف کمیته دفاع در مونترال بر نامه ریزی شده است، به قرار زیر می باشد: 

1-انتشار اطلاعیه مطبوعاتی در زمینه توضیح اقدام دولت کانادا؛
2-تهیه و پخش طومار امضاء به زبان های انگلیسی و فرانسوی؛ 
3-تهیه و یخش یک ویدئو که در آن بطور مختصر اقدام دولت کانادا توضیح داده می شود. این ویدئو به زبان فرانسه است و زیر نویس انگلیسی دارد؛
4-تماس با استادان مترقی دانشگاه ها، سندیکای وکلای دادگستری، معلمان و ...، برای بسیج آنها در اعتراض به اقدام دولت کانادا؛ 
5-تدارک یک جلسه,وسیع سخنرانی در مونترال، در 25 اکتبر برای توضیح علل سیاسی اقدام دولت کانادا؛

مبارزه ادامه دارد!

28سپتامبر 2013

کمیته دفاع از جابر کلیبی در مونترال