به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، خرداد ۰۵، ۱۳۹۸

هشدار به یهودیان ساکن آلمان: کیپا بر سر نگذارید!

فلیکس کلاین، مسئول مبارزه با یهودآزاری در آلمان، به یهودیان ساکن این کشور هشدار داد از استفاده از کیپا یا کلاه سنتی اجتناب ورزند. او افزایش "خشونت اجتماعی" را علت این هشدار معرفی کرد و خواستار آموزش ویژه پلیس آلمان شد.

فلیکس کلاین، مسئول مبارزه با آنتی‌سمیتیسم، یهودستیزی و یهودآزاری در دولت آلمان از یهودیان ساکن این کشور خواست به علت خشونت فزاینده و گرایش‌های نژادپرستانه از کیپا یا کلاه سنتی خود در مجامع عمومی استفاده نکنند.

سایت "تاگس‌شاو" وابسته به شبکه یک تلویزیون آلمان در گزارشی که روز شنبه چهارم خرداد (۲۵ مه) منتشر کرده به اظهارات فلیکس کلاین، مسئول مقابله با آنتی‌سمیتیسم در دولت آلمان اشاره کرده است.

فلیکس کلاین در یک گفت‌وگوی مطبوعاتی گفته است: «من نمی‌توانم به یهودیان توصیه کنم که در هر جایی و هر زمانی کیپا بر سر بگذارند.»

مسئول مبارزه با آنتی‌سمیتیسم گفته است که او ناگزیر به تغییر باور پیشین خود در این زمینه شده است.

به باور کلاین، افزایش خشونت و کاهش حس رواداری در جامعه چنین توصیه‌ای را الزامی ساخته است. کلاین نقش اینترنت و به‌ویژه شبکه‌های اجتماعی را در شکل‌گیری این وضعیت موثر می‌داند و معتقد است که نیروهای افراط‌گرا با هجوم آوردن به آنچه به "فرهنگ ضدفراموشی" شهرت دارد، زمینه‌های چنین خشونتی را فراهم آورده‌اند.

به کانال دویچه وله فارسی در تلگرام بپیوندید

کلاین گفته است که ۹۰ درصد بزهکاری‌ها و اقدامات مجرمانه علیه  یهودیان ساکن آلمان به فعالیت‌های گروه‌های راست افراطی باز می‌گردد. افزون بر آن، مسلمانانی که اقدام به حمله به یهودیان می‌کنند، عمدتا کسانی هستند که با تماشای تلویزیون‌های عربی در معرض نمایش تصویری منفی از اسرائیل و یهودیان قرار دارند.

آموزش ویژه نیروی پلیس

مسئول مقابله با آنتی‌سمیتیسم در دولت آلمان با اشاره به افزایش موارد یهودآزاری در این کشور خواستار آموزش ویژه نیروی پلیس و همچنین مسئولان ذی‌ربط شده است.

او گفته است: «بسیاری از افراد وابسته به نیروی پلیس و مسئولان امور آموزشی و حقوقی به درستی نمی‌دانند که برای مقابله با موارد یهودستیزی چه اقدامی باید انجام دهند.»

کلاین تاکید کرده است که پلیس و نیروهای انتظامی به طور دقیق نمی‌دانند که برای مقابله با یهودستیزی در آلمان چه اقدامی مجاز و چه اقدامی ناصحیح است.

فلیکس کلاین گفته است که تعریف دقیقی از آنتی‌سمیتیسم وجود دارد و پلیس آلمان باید این تعریف را بیاموزد. او همچنین خواستار آموزش آموزگاران و حقوق‌دانان شده است.

دویچه وله