به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، اردیبهشت ۳۰، ۱۳۹۸

جزئیات سقوط موشک کاتیوشا در نزدیکی سفارت آمریکا در عراق

شامگاه یکشنبه 19 می 2019 منطقه حفاظت‌شده الخضراء در بغداد که مراکز دیپلماتیک متعددی از جمله سفارت آمریکا در آن قرار دارد، هدف یک حمله موشکی قرار گرفت.

شاهدان عینی از به صدا در آمدن آژیر خطر در منطقه پیرامون سفارت آمریکا در منطقه الخضراء خبر دادند. خبرنگار العربیه گزارش کرد که یک موشک کاتیوشا در حیاط سفارت آمریکا سقوط کرد و تمامی نشانه‌ها حاکی از آن است که ساختمان سفارت هدف مهاجمان بوده است.

از سوی دیگر نهادهای امنیتی در ارتش عراق خبر سقوط یک موشک را تایید کرده ولی گفتند که این حمله هیچ تلفاتی در پی نداشت. یک منبع پلیس عراق به خبرگزاری فرانسه گفت که اطلاعات اولیه حاکی از آن است که این موشک از یک زمین خالی در منطقه معسکر الرشید در جنوب عراق شلیک شده است.

خبرنگار العربیه گزارش کرد: «نیروهای امنیتی عراق سکوی پرتاب این موشک را پیدا کرد اما تا کنون هیچ کسی را به شلیک این موشک متهم نکرده است.»

نیروهای امنیتی عراق منطقه الخضراء را بسته و عملیات جستجو و بازرسی در این منطقه در جریان است.

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از یک منبع امنیتی گزارش کرد که به گشت‌های پلیس دستور داده شده به خیابان محمد القاسم در شرق عراق رفته و خودروی مشکوکی که این حمله موشکی را انجام داده بیابند. این دستور پس از آن صادر شد که اطلاعاتی مبنی بر شلیک این موشک از داخل یک کامیون به دست آمد. پلیس در جستوجی متهمان و همچنین کامیونی است که موشک از درون آن و از منطقه «بغداد جدید» شلیک شد.

سفارت ایالات متحده آمریکا در بغداد هیچ آسیبی ندید و دو منبع دیپلماتیک مستقر در بغداد به خبرگزاری رویترز گفتند که صدای انفجار را از نزدیکی منطقه الخضراء شنیده‌اند. این منطقه در پایتخت عراق به شدت محافظت می‌شود و ساختمان‌های حکومتی و هیات‌های دیپلماتیک در آن قرار دارند.

این حمله موشکی در شرایطی رخ داد که تنش‌ها میان آمریکا و ایران به بالاترین سطح ممکن رسیده و آمریکا دیپلمات‌های غیر ضروری خود را از سفارت خود در بغداد خارج کرده است.

آمریکا بیش از 5 هزار سرباز در بغداد دارد، اما این شهر محل تجمع بسیاری از گروه‌های شبه‌نظامی طرفدار ایران نیز است.

منبع: دبی - العربیه.نت، فارسی