به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، اردیبهشت ۳۰، ۱۳۹۸

رویترز: صادرات نفت خام ایران به کمتر از ۵۰۰ هزار بشکه در روز سقوط کرده است

یک مقام ارشد سازمان بنادر و دریانوردی  ایران اعلام کرد پس از تحریم های مجدد ایالات متحده، ایران تاکتیک های  تازه و مقاصد جدیدی را در حمل و نقل صادرات نفت خود اتخاذ و انتخاب کرده است. خبرگزاری رویترز براساس داده ها و اطلاعات مربوط به نفت کش‌ها و منابع صنعتی اعلام کرده است که صادرات نفت خام ایران در ماه مه به کمتر از ۵۰۰ هزار بشکه در روز سقوط کرده است.

هادی حق‌شناس، معاون سازمان بنادر و دریانوردی وزارت راه و عضو هیات مدیره سازمان بنادر و دریانوردی ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا روز شنبه ۱۸ مه گفت: “عملیات تخلیه و بارگیری نفت و فرآورده‌های نفتی طبق روال گذشته در بنادر انجام می‌شود و تمام بارهای نفتی به صورت رسمی راهی مقاصد خود می‌‌شوند.”

معاون سازمان بنادر و دریانوردی با تأکید بر این موضوع که تاکتیک‌های وزارت نفت در صادرات نفت و فرآورده‌های نفتی تغییر کرده‌ است، گفت: “شاید مقاصد محموله‌های نفتی از بنادر کشورمان تغییر کرده ‌باشد، اما هنوز هم صادرات رسمی ادامه دارد.”

رویترز گزارش می دهد که هیچ گونه شفافیتی در ارائه آمار تولید و صادرات نفت ایران از زمان بازگشت تحریمهای جدید نفتی ایالات متحده در ماه نوامبرگذشته وجود ندارد. تهران دیگر ارقام تولید خود را به سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) گزارش نمی کند و اطلاعات قطعی در مورد صادرات وجود ندارد.

هادی حق‌شناس ضمن اذعان به کاهش صادرات نفت ایران گفت که صادرات نفت ایران متوقف نشده است. او در این باره تصریح کرد: “البته کاهش میزان بارگیری نفت و فرآورده‌های نفتی نسبت به گذشته قابل انکار نیست، اما به هیچ وجه ارسال محموله‌های نفتی از بنادر کشورمان متوقف نشده است”.

خبرگزاری ایلنا / دویچه وله