به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، خرداد ۰۱، ۱۳۹۸

وزیر دفاع بریتانیا:

درباره اقدامات بی ثبات ساز ایران سهیم نگرانی آمریکا و شرکایمان هستیم
پنی موردانت، وزیر دفاع بریتانیا گفته است که در صورت بحرانی شدن اوضاع در خلیج فارس و تشدید تنش ها، بریتانیا آماده کمک به متحدانش از جمله آمریکا در برابر ایران است.

خانم موردانت در مجلس عوام گفته است که بریتانیا در نگرانی های ایالات متحده، اروپا و شرکایش در خلیج فارس درباره اقدامات بی ثبات‌کننده ایران، سهیم است.

وزیر دفاع بریتانیا گفته است که برای کاهش تهدیدات در امنیت منطقه به همکاری نزدیک با شرکا و متحدان کشورش ادامه می‌دهد.

خانم موردانت به سئوال یکی از نمایندگان مجلس عوام پاسخ می داد که از او به عنوان وزیر دفاع درباره پیوستن احتمالی بریتانیا به آمریکا در برابر اقدام نظامی احتمالی ایران در خلیج فارس پرسیده بود. او گفته است که بریتانیا برای کمک به متحدانش آماده و در منطقه خلیج فارس هم مستقر شده است.

وزیر دفاع بریتانیا گفته است: "ما سهم عمده ای در این منطقه داریم و سرمایه‌گذاری کلانی در آن کرده‌ایم. با متحدان و شرکایمان برای کاهش تنش‌ها همکاری می‌کنیم و تلاش می کنیم از واقعیاتی که پشت حوادث اخیر قرار دارد، مطلع شویم".

هفته گذشته چهار فروند نفتکش در بندر فجیره در نزدیکی تنگه هرمز دچار حادثه شدند و خسارات دیدند. همزمان دو حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی صورت گرفت که حوثی های یمن، شورشیان مورد حمایت ایران مسئولیت آن را به عهده گرفتند.

بی بی سی