به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



جمعه، خرداد ۰۳، ۱۳۹۸

سومین حمله پهپادی حوثی‌ها به فرودگاه نجران در عربستان

شبه‌نظامیان حوثی در یمن برای سومین بار با "پهپاد های انتحاری" فرودگاه نجران عربستان سعودی را مورد حمله قرار دادند. به گفته شبکه المسیره یمن، هدف این عملیات سامانه پدافندی "پاتریوت" فرودگاه نجران بوده است. این حملات، همانند چند حمله اخیر با پهپاد "قاصف کی۲" انجام گرفته است.

این سومین حمله پهپادی حوثی‌ها به فرودگاه نجران در عربستان سعودی طی سه روز اخیر است. شبه‌نظامیان حوثی یمن مدعی شدند که دیروز نیز با همین پهپاد، آشیانه جنگنده‌های نظامی فرودگاه نجران را هدف قرار دادند و خسارت‌های زیادی به آن وارد کردند.آنان می گویند اولین حمله روزهای اخیر به فرودگاه نجران دو روز پیش (سه شنبه) انجام شده و حمله پهپادی آنان یک انبار اسلحه در فرودگاه نجران را هدف قرارداد.

حملات پهپادی انتحاری به نجران پس از عملیات هفته گذشته حوثی ها علیه تأسیسات نفتی عربستان در منطقه ریاض انجام می‌شود. حوثی ها در حمله پهپادی هفته گذشته به دو ایستگاه پمپاژ نفت متعلق به شرکت آرامکو واقع در استان‌های "الدوادمی" و "عفیف" موجب خسارات قابل توجه و وقفه دو روزه در جریان خط لوله انتقال نفت شرق به غرب عربستان شدند.

پس از این حمله، عربستان سعودی نقاطی در صنعا را مورد حملات هوایی خود قرار داد که در جریان آن شماری غیرنظامی کشته و زخمی شدند.

خبرگزاری فارس، نزدیک به سپاه پاسداران، در باره حملات اخیر حوثی ها به نجران نوشت که "پهپاد های انتحاری قاصف کی۲ در ارتفاع ۱۰ متری بالای هدف منفجر می‌شود و ترکش‌های زیادی را پخش می‌کند."

شهر نجران در عربستان سعودی که در جنوب آن پایگاه‌ها و مقرهای نظامی متعددی قرار دارد، یکی از اهداف شبه نظامیان حوثی یمن برای پاسخ دادن به حملات هوایی عربستان سعودی است.

رادیو بین المللی فرانسه