به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، خرداد ۰۹، ۱۳۹۸

شهردار تهران: قربانى عشق؟! يا توطئه؟!!

خبر کوتاه بود و شوک آور. میترا استاد، همسر دوم محمدعلی نجفی در منزل خود به قتل رسید. خبر آنقدر مهم بود که به سرعت به تیتر یک رسانه‌ها و تبدیل و گمانه زنی‌ها و تحقیقات پلیسی برای شناسایی قاتل آغاز شد.
گرچه کارآگاهان از همان ابتدا می‌دانستند قاتل کیست، اما به دلایل مختلف که شاید می‌توان آن‌ها را از فنون و ترفند‌های پلیسی دانست، نامی از او نبردند تا اینکه خود قاتل حدود ۹ ساعت بعد از قتل خود را به مأموران پلیس آگاهی تسلیم کند.

اما شوک آورتر از خبر قتل، اعلام نام قاتل توسط کارآگاهان و اعترافات او بود، قاتل کسی نبود جز محمدعلی نجفی، وزیر اسبق آموزش و پرورش، وزیر اسبق علوم، رئیس اسبق سازمان برنامه و بودجه، رئیس اسبق سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، عضو پیشین شورای شهر تهران و شهردار اسبق تهران؛ مردی که حدود یک سال پیش به دلایل نامعلوم که آن زمان بیماری عنوان شد، از شهرداری تهران استعفا کرده بود.



محمدعلی نجفی شهردار سابق تهران که به علت قتل همسرش میترا استاد بازداشت شده است، ادعا کرد همسرش با نهادهای امنیتی در ارتباط بوده است.

برنا گزارش داده است که نجفی روز چهارشنبه ۸ خرداد ماه در دادسرای جنایی تهران گفت که همسرش صدای او را «برای نهادهای امنیتی می‌فرستاد» و نهادهای امنیتی هم «آنها را برای همسرش ارسال می‌کردند.»

شهردار سابق تهران گفته است که همین مسئله «باعث درگیری» بین وی و همسر دومش بود: «بر سر همین موضوع با ایشان به شدت درگیری داشتیم. بارها تاکید کردم که از یکدیگر جدا شویم ولی حاضر به جدایی نبودند.»

هم‌زمان دختر محمدعلی نجفی هم در گفت‌وگویی با روزنامه همشهری، با اشاره به این‌که پدرش نامه‌ای چند صفحه‌ای برای او نوشته و در آن میترا استاد را معرفی کرده است، گفت همسر دوم پدرش «با وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران در ارتباط بوده است.»