به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، خرداد ۰۷، ۱۳۹۸

ترامپ: ایران با حکومت کنونی به کشوری بزرگ تبدیل می‌شود

اسپوتنیک - رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که ایران با حکومت کنونی می‌تواند به کشور بزرگی تبدیل شود.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس مشترک خبری با شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن اعلام کرد که ایران با حکومت کنونی می‌تواند به کشور بزرگی تبدیل شود.

با توجه به اینکه اظهارات تند دونالد ترامپ طی روزهای اخیر موجب تشدید تنش بین واشنگتن و تهران شده است، رئیس جمهور آمریکا در ادامه سعی کرد تا لحن اظهارات خود علیه ایران را تا حدی ملایم کند.

رئیس جمهور آمریکا گفت: بر این باورم که ایران مایل به مذاکره و گفتگو است و اگر آنها مایل به مذاکره باشند، ما نیز حاضر هستیم مذاکره کنیم. خواهیم دید که چه اتفاقاتی خواهد افتاد ولی یک واقعیت را می‌دانم و آن این است که نخست وزیر ژاپن روابط بسیار نزدیکی با رهبری ایران دارد، کسی نمی‌خواهد شاهد رخ دادن اتفاقات هولناک باشد، به خصوص من.

دونالد ترامپ افزود: به نظر من آمریکا و ایران می‌توانند به یک توافق مشترک برسند. ایران دارای پتانسیل‌های اقتصادی بزرگی است. من ایرانی‌های زیادی را می‌شناسم. آنها افراد بزرگی هستند. ایران ظرفیت اقتصادی عظیمی داشته و این شانس را دارد تا با همین حکومت فعلی به یک کشور بزرگ تبدیل شود.

روند رو به وخامت گرائیدن روابط امریکا و ایران پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ آغاز شده است. رئیس جمهور امریکا ایران را به برهم زدن ثبات در منطقه و حمایت از تروریسم جهانی متهم می‌کنند. مقامات آمریکایی تحریم‌های کلیدی علیه اقتصاد ایران وضع کردند و به گفته آنها هدف از این تحریم‌ها تغییر رفتار ایران است. آمریکا همچنین سپاه پاسداران ایران را در لیست سازمان‌های تروریستی قرار داد که ایران نیز در پاسخ به این اقدام سنتکام را سازمان تروریستی اعلام کرد و آمریکا را حامی تروریسم خواند.

گویا نیوز