به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، خرداد ۰۸، ۱۳۹۸

کلاهبرداری ۲۵ میلیارد تومانی یک زن و شوهر

ایسنا: قاضی موحد در ابتدای اولین جلسه رسیدگی به اتهامات مسلم بلال پور و محبوبه صادقی در شعبه اول دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی اظهار کرد: این جلسه جهت رسیدگی به اتهامات این افراد با رعایت جمیع شرایط و ضوابط قانونی تشکیل شده است. مستشاران، دادستان عمومی و انقلاب قم، شکات، متهمین و وکلای پرونده در جلسه حاضر هستند و دادگاه به صورت علنی برگزار می‌شود.

وی از مهدی کاهه_ دادستان عمومی و انقلاب قم_ خواست تا با حضور در جایگاه کیفرخواست متهمان را قرائت کند.

دادستان عمومی و انقلاب قم پس از حضور در جایگاه عنوان کرد: : مسلم بلال پور فرزند بشیر با سابقه کیفری با وثیقه ۲۵ میلیارد از از تاریخ ۱۹ دی ماه ۹۶ در بازداشت است. محبوبه صادقی با سابقه شغل معلمی با وثیقه ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان آزاد می‌باشد که به مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی کشور با وصول وجوه کلان به مبلغ ۲۴ میلیارد و ۱۴۵ میلیون و ۲۷۰ هزار و ۴۰۰ تومان به صورت مضاربه و فک پلمب به صورت غیرقانونی متهم هستند.

دادستان عمومی و انقلاب قم بیان کرد: شکایت شاکی خصوصی، گزارش ضابطین و تحقیقات آگاهی که از مدیران شرکت امین اسکان کریمه نشان می‌داد مدیران این شرکت به پرداخت سود ۴۰ درصدی به سرمایه گذاران خود اقدام می‌کردند. همچنین تحقیقات از متهم دلالت بر این دارد که وی از مردم اخذ وجوه می‌کرده و سپس به خرید ملک اقدام می‌کرده و هیچ گونه فعالیت اقتصادی انجام نمی‌داده است به طوری که متهم اظهار داشته در ازای دریافت پول از مردم به آن‌ها زمین می‌داده است و زمانی که فردی پول خود را طلب می‌کرده زمین‌ها را از آن‌ها پس می‌گرفته است. در تحقیقات مشخص شد زمین‌ها مشاعی و فاقد ارزش بوده است. وی مدعی است ۵ میلیارد تومان از مردم سپرده داخذ کرده، اما مستندات نشان می‌دهد وجوه بیش از ۲۵ میلیارد بوده است.

ایسنا