به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، شهریور ۲۸، ۱۳۹۸

دستور ترامپ برای "افزایش قابل‌توجه تحریم‌ها" علیه ایران

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، با انتشار توییتی یک خطی اعلام کرد که به استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری دستور داده است تا "تحریم‌ها علیه ایران را به میزان قابل‌توجهی افزایش دهد."

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، روز چهارشنبه ۲۷ شهریور (۱۸ سپتامبر) اعلام کرد که به استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری دستور داده است تا "تحریم‌ها علیه ایران را به میزان قابل‌توجهی افزایش دهد."

دولت آمریکا دلیلی برای افزایش تحریم‌های علیه ایران ارائه نکرده است، اما کارشناسان شدت‌گیری تنش‌ها در منطقه را دلیل اقدام اخیر ترامپ می‌دانند.

تنش‌ها میان ایران و آمریکا در پی حملات پهپادی روز شنبه به تاسیسات نفتی عربستان سعودی افزایش یافته است. آمریکا ایران را متهم به دست داشتن در حملات کرده است. ایران این اتهام را رد می‌کند.

شورشیان حوثی مسئولیت این حملات را برعهده گرفته‌اند.

نامه ایران به آمریکا

ایران از طریق سفارت سوئیس پیامی برای آمریکا ارسال کرده و هرگونه دخالت در ارتباط با حملات آرامکو را تکذیب کرده است. ایران در عین حال تاکید کرده که هر اقدامی علیه این کشور با واکنش شدیدی روبه‌رو خواهد شد.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در یک کنفرانس مطبوعاتی روز چهارشنبه ۲۷ شهریور ادعای آمریکا در ارتباط با دخالت ایران در حملات به تاسیسات نفتی عربستان را "فرافکنی" خواند و از آمریکا و کشورهای دیگر خواست که به واقعیت‌های منطقه توجه کنند.

ظریف خطاب به عربستان و کشورهای منطقه گفت: «همه ما در این منطقه هستیم و در این منطقه خواهیم ماند. دیگران می‌آیند و می‌روند و از دیگران نمی‌شود امنیت خرید.»

وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد که بحران یمن راه‌حل نظامی ندارد و امنیت در این منطقه تنها از طریق همراهی و مشارکت همه کشورهای منطقه تامین خواهد شد.

دویچه وله