به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، شهریور ۲۵، ۱۳۹۸

اینستاگرام صفحه دختر قاسم سلیمانی را مسدود کرد

زینب سلیمانی، دختر قاسم سلیمانی 
اینستاگرام، پس از واکنش دختر قاسم سلیمانی به صحبت‌های صبا کمالی، بازیگری که به اتهام توهین به امام سوم شیعیان قرار بازداشت برایش صادر شد، صفحه او را مسدود کرد. زینب سلیمانی، دختر قاسم سلیمانی، در صفحه اینستاگرام خود، به اظهارنظر صبا کمالی بازیگر سینما و تلویزیون واکنش نشان داد که در نتیجه آن، اینستاگرام صفحه او را مسدود کرد.


صبا کمالی پس از فوت دختر آبی که سال گذشته به دلیل تلاش برای ورود به ورزشگاه دستگیر و پس از آن خودسوزی کرده بود، در صفحه اینستاگرام خود متن اعتراضی در حمایت از این دختر منتشر و بلافاصله آن را حذف کرد اما قرار بازداشت برای این بازیگر صادر شد و بسیاری از تندروهای مذهبی به این اقدام او واکنش نشان دادند.

زینب سلیمانی در استوری خود نوشته بود: «مردم ما بصیرت دارند و با حرف‌های چرند هر مزدوری از امام حسین و عزاداری سیدالشهدا دست نخواهند کشید».

او در ادامه متن خود از الفاظ تند علیه این بازیگر استفاده کرده بود که منجر به واکنش اینستاگرام و مسدود شدن صفحه او شد.

پیش از این، اینستاگرام صفحات مجازی برخی شخصیت‌های سیاسی در ایران را مسدود کرده بود. رهبر ایران، فرماندهان عالی رتبه سپاه از جمله کسانی هستند که با محرومیت از طرف این شبکه اجتماعی مواجه شدند.

همچنین پس از آنکه، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، در لیست تحریم‌های آمریکا قرار گرفت، خبرهایی درباره احتمال مسدود شدن صفحه‌های اجتماعی او منتشر شد.

آنطور که خبرگزاری‌های بین‌المللی اعلام کردند، دولت آمریکا در نامه‌ای به شرکت‌های فیسبوک، توییتر و اینستاگرام از آنها خواسته تا در اولین فرصت صفحات فعال و رسمی محمدجواد ظریف را مسدود کنند.

العربیه