به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، مهر ۰۴، ۱۳۹۸

دادگاه تجدید نظر؛ پریسا رفیعی به ۷ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد

خبرگزاری هرانا – دادگاه تجدید نظر استان تهران، حکم صادره در دادگاه بدوی علیه پریسا رفیعی، فعال صنفی دانشگاه تهران را عینا تائید کرد. وی پیشتر توسط دادگاه انقلاب تهران به ۷ سال حبس تعزیری، ۷۴ ضربه شلاق و ۲ سال ممنوع الخروجی و محرومیت از عضویت در گروه ها و احزاب محکوم شده بود. گفته می شود به استناد ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، اشد مجازات، یعنی ۵ سال از مدت زمان محکومیت وی قابل اجرا خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران، محکومیت پریسا رفیعی، فعال صنفی دانشگاه تهران را عینا تائید کرد.

این در حالی است که جلسه دادگاه تجدید نظر وی که قرار بود در تاریخ ۱۱ تیرماه برگزار شود پس از حضور وی در شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران،به خانم رفیعی گفته شده است که طبق دستور رئیس قوه قضاییه، جلسه دادگاه تجدیدنظر وی برگزار نخواهد شد و حکم به صورت غیابی صادر می‌شود.

یک منبع نزدیک به خانم رفیعی به گزارشگر هرانا گفت: “پریسا در تمام مدت بازداشت تحت آزارهایی چون اعزام برای آزمایش بکارت و تهدید به اعدام و ضرب و شتم و ناخن کشیدن قرار گرفت. ضابط پرونده نیز در دوران بازداشت و در پاسخ به پیگیری‌های خانواده گفته بود پریسا چون همکاری نمی‌کند از حقوق قانونی‌اش محروم می‌شود. همچنین در کیفرخواست او به دلایلی چون “عدم همکاری متهم” و “انکار همه موضوعات مطروحه به راحتی” استناد شده و بارها به گزارشات اداره اطلاعات و حراست دانشگاه تهران استناد شده است. این در حالی است که مسئولین دانشگاه، نمایندگان مجلس و مسئولین دولتی بارها از پیگیری‌های خود برای ممانعت از صدور حکم برای دانشجویان گفته بودند”.

پریسا رفیعی پیشتر در مرحله بدوی توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه از بابت اتهامات اجتماع و تبانی، تبلیغ علیه نظام و اخلال در نظم عمومی مجموعا به ۷ سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق و ۲ سال ممنوع الخروجی و محرومیت از عضویت در گروه ها و احزاب محکوم شده بود.

گفته می شود به استناد ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، اشد مجازات، یعنی ۵ سال از مدت زمان محکومیت وی قابل اجرا خواهد بود.

پریسا رفیعی فعال صنفی و دانشجوی هنر های زیبا دانشگاه تهران، در تاریخ ۶ اسفندماه ۹۶ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از تحمل ۲۳ روز سلول انفرادی در مکانی نامعلوم در آخرین روز سال ۹۶ با تودیع قرار وثیقه آزاد شد.