به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، شهریور ۲۱، ۱۳۹۸

بسکتبال ایران المپیکی شد

در ادامه دیدارهای جام جهانی بسکتبال تیم بسکتبال چین میزبان این تورنمنت برابر نیجریه باخت و با توجه به اختلاف امتیاز زیاد ایران برابر فیلیپین، این بسکتبال کشورمان است که به سهمیه مستقیم رسید و راهی المپیک ۲۰۲۰ توکیو شد.

به گزارش ایرنا؛ در ادامه رقابت های جام جهانی ۲ دیدار ایران _فیلیپین و چین_نیجریه که تعیین کننده تیم المپیکی قاره آسیا بود، به طور همزمان آغاز شد و تیم بسکتبال چین در مصاف با نیجریه بازنده بود. با توجه به اختلاف زیاد دیدار ایران و فیلیپین و برد قطعی بسکتبال کشورمان در این مسابقه، سهمیه قاره آسیا به ایران می‌رسد.

تیم بسکتبال چین در این مسابقه با نتیجه ۸۶ بر ۷۳ برابر حریف آفریقایی‌اش باخت و در خانه از رسیدن به المپیک بازماند.

بسکتبال ایران هم با این نتیجه با وجود اینکه فرصت‌های زیادی را از دست داده بود اما به سهمیه مستقیم رسید. تیم ملی بسکتبال بعد از ۱۲ سال راهی المپیک خواهد شد و در کاروان کشورمان در المپیک ۲۰۲۰ حضور دارد.

ایران نیز با نتیجه ۹۵ بر ۷۵ برابر فیلیپین به پیروزی رسید و توانست در جام جهانی به سهمیه مستقیم المپیک توکیو دست پیدا کند.

تیم ملی بسکتبال ایران با هدایت مهران شاهین طبع در مرحله مقدماتی برابر پورتوریکو، تونس و اسپانیا باخت و اگر در آن مسابقات می‌توانست از فرصت‌های خود استفاده کند زودتر المپیکی می‌شد اما صعود نکردن چین به جمع ۱۶ تیم برتر جهان فرصت دوباره به بسکتبال کشورمان داد و ایران از آن استفاده کرد تا به توکیو برسد.

رقابت‌های انتخابی بین قاره‌ای تابستان سال آینده و پیش از المپیک برگزار می‌شود و بهترین‌های قاره‌های جهان که در جام جهانی المپیکی نشده‌اند، در آن رویداد به میدان می‌روند.

ایرنا