به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، مهر ۰۴، ۱۳۹۸

زندان مشهد؛ محکومیت حبیب پیرمحمدی به ۲۲ سال حبس

خبرگزاری هرانا – حبیب پیرمحمدی، زندانی زندان وکیل آباد مشهد در حال سپری کردن دومین سال از دوران محکومیت خود است. وی در روزهای پایانی سال ۹۶ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و توسط دادگاه انقلاب مشهد تحت عناوین اتهامی مختلف به ۲۲ سال حبس تعزیری محکوم شده است. در صورت تائید حکم و با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، ۱۵ سال از محکومیت وی قابل اجرا خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حبیب پیرمحمدی، زندانی زندان وکیل آباد مشهد است.

این زندانی در تاریخ ۵ اسفندماه سال گذشته توسط شعبه ۴ دادگاه انقلاب مشهد به ریاست قاضی هادی منصوری از بابت اتهام “اجتماع و تبانی جهت ارتکاب جرم علیه امنیت داخلی” به ۵ سال حبس تعزیری، از بابت اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام” به یک سال حبس تعزیری، از بابت اتهام “عضویت در یکی از گروه های فضای مجازی هوادار داعش” به یک سال حبس تعزیری و از بابت اتهام “بغی با وصف دستگیری قبل از درگیری” به ۱۵ سال حبس تعزیری محکوم شده است.
در صورت تائید این حکم به استناد ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد، یعنی ۱۵ سال از بابت اتهام “بغی” قابل اجرا خواهد بود.
علیرغم گذشت بیش از ۶ ماه از درخواست تجدید نظر تاکنون زمان و شعبه دادگاه تجدیدنظر مشخص نشده و با وجود پیگیری های مکرر خانواده، وکیل و خود زندانی، پاسخی از سوی مسئولین داده نشده است.

یک منبع مطلع از وضعیت این زندانی به گزارشگر هرانا گفته است: “مبلغ وثیقه تعیین شده برای آقای پیرمحمدی ۱ میلیارد تومان بوده است که علیرغم درخواست مکرر وکیل زندانی بابت تقلیل میزان وثیقه تاکنون میسر نشده و از زمان بازداشت به دلیل عدم توانایی در تامین این میزان وثیقه در بازداشت مانده است”.
حبیب پیرمحمدی، فرزند عیدمحمد و متولد ۱۳۶۹، در تاریخ ۲۶ اسفندماه سال ۹۶ توسط نیروهای امنیتی و در محل کار خود بازداشت و به سلول های انفرادی بازداشتگاه اداره اطلاعات مشهد منتقل شد.

وی پس از ۱۰۳ روز بازجویی همراه با فشار در تاریخ ۱۰ تیرماه سال ۹۷ از بازداشتگاه اداره اطلاعات به بند ۱-۶ زندان وکیل آباد مشهد و در تاریخ ۱۷ آذرماه همان سال به بند مشاوره ۳ این زندان منتقل شد.