به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



جمعه، مهر ۰۵، ۱۳۹۸

توضیحات تکمیلی مایک پمپئو و برایان هوک درباره ممنوعیت ورود مقامات رژیم ایران و بستگان آنها به آمریکا

وزیر خارجه آمریکا و نماینده ویژه ایالات متحده در امور ایران در دو کنفرانس خبری جداگانه درباره فرمان اجرایی پرزیدنت ترامپ سخنرانی کردند.
مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده، و برایان هوک، نماینده وزارت خارجه آمریکا در امور ایران، روز پنجشنبه در دو نشست خبری جداگانه، به ارائه توضیحات تکمیلی درباره فرمان اجرایی پرزیدنت ترامپ برای محدود کردن ویزای مقام‌های ارشد ایران و خانواده‌های آنها به ایالات متحده پرداختند.

آقای پمپئو روز پنجشنبه ۴ مهر در یک نشست خبری در نیویورک گفت که مقام‌های سرشناس رژیم ایران چهل سال است شعار «مرگ بر آمریکا» سر می‌دهند، اما برای زندگی به آمریکا می‌روند؛ دیگر این اتفاق نخواهد افتاد. وی افزود که بسیاری از ایرانیان با این نفاق و دورویی مخالف بودند و پرزیدنت ترامپ دیروز برای پایان دادن به این شرایط اقدام کرد.

وزیر خارجه آمریکا همچنین در یک بیانیه با اشاره به فرمان روز گذشته پرزیدنت ترامپ برای محدود کردن ویزای مقام‌های ارشد ایران و خانواده‌های آنها به ایالات متحده گفت که با اجرای این فرمان، مقام‌های جمهوری اسلامی دیگر نمی‌توانند در حالی که مردم ایران از فساد و سوءمدیریت آنها در رنج هستند از مزایای یک جامعه آزاد بهره‌مند شوند.

مایک پمپئو در این بیانیه می‌گوید که مقام‌های ایرانی و خانواده آنها سال‌ها در سکوت از آزادی و رفاه موجود در ایالات متحده، از جمله فرصت‌های فوق‌العاده آموزشی، شغلی، سرگرمی، و فرهنگی، استفاده کرده‌اند؛ اما مقام‌های ارشد تحت شمول فرمان اجرایی پرزیدنت ترامپ و اعضای درجه یک خانواده‌های آنها دیگر اجازه ورود به آمریکا را نخواهند داشت.

وی در ادامه، با بیان این که حکومت ایران درصدر حامیان دولتی تروریسم در جهان بوده و دست به اقدامات بی‌ثبات کننده در خلیج فارس و حمله به تاسیسات نفتی و کشتیرانی در منطقه کرده است، تاکید کرد که حمایت جمهوری اسلامی از حوثی‌ها در یمن و شبه‌نظامیان شیعه در عراق و سوریه، به بی‌ثباتی در منطقه و بحران انسانی در این کشورها دامن می‌زند.

فرمان پرزیدنت ترامپ برای محدودیت ورود مقامات جمهوری اسلامی و بستگان آنها به آمریکا

دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده روز چهارشنبه سوم مهر ماه با صدور یک فرمان اجرایی مجوز ورود مقام‌های ارشد حکومت جمهوری اسلامی ایران و اعضای درجه اول خانواده آنها را به ایالات متحده محدود یا تعلیق کرد.

پرزیدنت ترامپ گفت طبق اختیاراتی که قانون اساسی و دیگر قوانین ایالات متحده به من تفویض کرده، و با توجه به این که دریافته‌ام مجوز ورود بدون محدودیت مهاجرتی یا غیرمهاجرتی مقام‌های جمهوری اسلامی و اعضای درجه یک خانواده‌های آنها برای ایالات متحده زیان‌بار است، از این رو، بدینوسیله فرمان تعلیق یا محدودیت مجوز ورود این افراد را صادر می‌کنم.

مجوز ورود ایرانی‌هایی که طبق این فرمان محدود یا تعلیق می‌شود عبارتند از: مقام‌های ارشد حکومت ایران، اعضای درجه یک خانواده‌های آنها، اعضای هیئت‌های نمایندگی ایران، که وزیر خارجه ایالات متحده مسئول شناسایی آنها بوده و می‌تواند طبق این فرمان با مشورت وزارت امنیت داخلی اقدام کند.

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه خاطر نشان کرده است آنهایی که اقامت قانونی دائم ایالات متحده، یا از قبل پناهندگی دریافت کرده‌اند، مشمول این فرمان نخواهند شد.

اقدامی به نمایندگی از مردم ایران علیه مقامات رژیم

برایان هوک نماینده ایالات متحده در امور ایران نیز روز پنجشنبه در مرکز رسانه های خارجی در شهر نیویورک با خبرنگاران درباره تصمیم پرزیدنت ترامپ برای ممانعت از ورود مقامات ارشد رژیم ایران و بستگان آنها سخن گفت. او گفت که این اقدام دولت پرزیدنت ترامپ در جهت حمایت از مردم ایران است و به نمایندگی از مردم ایران انجام شده است.

صدای آمریکا