به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، مهر ۰۴، ۱۳۹۸

برادر مسیح علی‌نژاد بازداشت شد

 مسیح علی‌نژاد، بنیان‌گذار کمپین #چهارشنبه_های_سفید در صفحه‌ی اینستاگرامش اطلاع داد که برادرش توسط عوامل وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران بازداشت شده است. او همچنین از بازجویی مادر هفتاد ساله‌اش و آزار سایر بستگانش خبر داد.

متن پست خانم علی‌نژاد به شرح زیر است:

"ریختند خانه برادرم علی و او را مقابل چشم‌های دو کودک خردسالش بازداشت کردند. چندی پیش مادر ۷۰ ساله‌ام را بردند بازجویی کردند و حالا برادرم، سراغ سایر بستگانم هم رفتند که به زودی اطلاع‌رسانی می‌کنم.


کسانی که برادرم علی را با چشمبند بردند گفتند از وزارت اطلاعات تهران هستند. جرم او عشق است، جرم مادرم نیز عشق بود. جمهوری اسلامی کارش ترور و ایجاد وحشت است و با گروگان گرفتن خانواده‌ام می‌خواهد مرا ساکت کند. من به عنوان یکی از اعضای کمپین چهارشنبه‌های سفید مدام از صلح گفتم و زیستن مسالمت‌آمیز کنار هم، گفتم ایران باید برای همه ایرانیان باشد اما جمهوری اسلامی ایران را گروگان گرفته، حسن روحانی و جواد ظریف پیام صلح از طرف جمهوری اسلامی به سازمان ملل آورده‌اند در حالی که جمهوری اسلامی با مادر هفتادساله من، با برادرم، با میلیون ها ایرانی در جنگ است. با موبایل برادرم برایم از اداره اطلاعات پیام دادند، برای‌شان نوشتم گروگان‌گیرهای کثیف برادرم را آزاد کنید. من به اندازه‌ی تک تک برادران و خواهرانی که در این چهل سال گروگان‌گرفته‌اید فریاد می‌زنم، با ترس و ترور و گروگان‌گیری نمی‌توانید یک ملت را خفه کنید. شرم بر شما. این همه وحشت از مردم بی اسلحه، این همه بازداشت و بگیر و ببند نشانه‌ی فروپاشی یک دیکتاتوری است که کاسه گدایی به سمت کشورهای خارجی دراز کرده اما در داخل دارد همه اقشار اعم از زنان دانشجویان، کارگران و حتی خانواده‌های فعالان مدنی را گروگان می‌گیرد. "

این نهایت استیصال رژیم جمهوری اسلامی در برابر مبارزه‌ی مسالمت‌آمیز فعالان مدنی است. دستشان به مسیح علی‌نژاد نمی‌رسد، خانواده‌اش را مورد آزار قرار می‌دهند، خانواده‌ای که جرم‌شان عشق و علاقه و بستگیِ فامیلی و خانوادگی است!

کانال تلگرام توانا