به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



جمعه، مهر ۰۱، ۱۳۹۰

بازی تعویض صدارت در روسیه
سال دیگر شما رئیس جمهور، من نخست وزیر 
نخست وزير روسيه پيشنهاد دميتري مدودوف رئيس جمهور اين کشور را مبني بر نامزد شدن براي دور بعدي انتخابات رياست جمهوري در روسيه پذيرفته است.

از سوي ديگر، پوتين پيشنهاد داده است که مدودوف جايگزين وي در مقام نخست­وزيري شود.

بر پايه اين گزارش، توافق بين رئيس جمهور و نخست وزير روسيه به ماه‌ها گمانه زني درباره اين که کدام يک از اين دو، نامزد انتخابات بعدي رياست جمهوري اين کشور مي‌شود، پايان داد.

ولاديمير پوتين نخست وزير روسيه روز شنبه ( 2 مهر، 24 سپتامبر) خطاب به اعضاي حزب خود گفت: " اين براي من افتخاري بزرگ است. مي‌خواهم از شما به دليل پاسخ مثبت به پيشنهاد رياست جمهوري به من تشکر کنم."

بر پايه اين گزارش، دميتري مدودف رئيس جمهور روسيه به پوتين پيشنهاد داده بود در رقابت دور بعدي انتخابات رياست جمهوري اين کشور که قرار است سال آينده (2012) برگزار شود، شرکت کنند.

به گزارش خبرگزاري رويترز، مدودوف گفته است: من فکر مي‌کنم کنگره در صورت حمايت از نامزد شدن ولاديمير پوتين رئيس حزب (حاکم) براي رياست جمهوري کار درستي انجام مي­دهد.

ولاديمير پوتين از سال 2000 تا 2008 ميلادي رئيس جمهور روسيه بود اما چون بر مبناي قانون اساسي نمي‌توانست براي سومين دوره متوالي در اين مسند باقي بماند، مدودوف را به کرملين هدايت کرد.

مدودف درحالی رسما نامزدی پوتین را در انتخابات آتی اعلام کرد که رئیس جمهوری روسیه پیشتر با اعلام تمایل خود برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرده بود با پوتین برای رسیدن به این پست رقابت نمی کند.

مدودف گفته بود: من و پوتین رفقای قدیمی هستیم و رقابت ما به آنچه در سالهای اخیر به دنبال تحققش بودیم، لطمه خواهد زد. هر رئیس جمهوری موظف است علاقه به ادامه کار داشته باشد، اما اینکه تصمیم بگیرد در رقابت شرکت کند یا نکند، موضوع دیگری است .

حزب متحد روسيه 312 کرسي از 450 کرسي پارلمان فعلي کشور روسيه را در اختيار دارد.