به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، شهریور ۲۴، ۱۳۹۰

عضو کمیسیون امنیت‌ ملی مجلس خواستار اعدام رحیم‌مشایی شد

مراقب باشند تا «لیدر جریان انحرافی» از کشور متواری نشود 
دیگربان : پرویز سروری عضو کمیسیون امنیت‌ ملی و سیاست خارجی مجلس خواستار صدور حکم اعدام برای اسفندیار رحیم‌مشایی به اتهام دست داشتن در اختلاس سه هزار میلیارد تومانی بانک صادرات شد.

سروری روز سه‌شنبه (۲۲ شهریور) در گفتگو با سایت «نسیم آنلاین» گفته است: «کسی که اقتصاد ملی را مورد حمله قرار داده، باید حکم سنگینی در حد اعدام برای وی صادر بشود.»
پرویز سروری این درخواست را چند ساعت پس از آنکه سایت محافظه‌کار «مشرق‌نیوز» اسنادی از «رابطه» رحیم‌مشایی با متهم اصلی پرونده اختلاس بانک صادرات منتشر کرد٬ مطرح کرده است.

سایت «مشرق‌نیوز» امروز دو نامه از رحیم مشایی خطاب به وزرای اقتصاد و راه و ترابری منتشر کرده که محتوای آن تسریع در واگذاری سهام شرکت فولاد خوزستان به «گروه امیر منصور آریا عامل اصلی اختلاس سه هزار میلیارد تومانی» است.

رسانه‌ها و محافظه‌کاران منتقد دولت احمدی‌نژاد در روز‌های گذشته مانور‌های گسترده‌ای در خصوص این اختلاس داشته و اعلام کرده‌اند که تیم احمدی‌نژاد در این اختلاس نقش مستقیم داشته است.

روزنامه «تهران امروز» وابسته به محمدباقر قالیباف نیز در شماره امروز خود به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرده که دو هزار میلیارد تومان از این اختلاس از سوی تیم احمدی‌نژاد به خارج از ایران منتقل شده است.

رسانه‌ها و کار‌شناسان اقتصادی از این اختلاس به عنوان بزرگ‌ترین اختلاس در تاریخ بانکداری ایران نام می‌برند که در زمان دولت محافظه‌کار احمدی‌نژاد روی داده است.

عباس نبوی رئیس مؤسسه تمدن و توسعه اسلامی هم از مقام‌های امنیتی و قضایی خواسته مراقب باشند تا «لیدر جریان انحرافی» یعنی اسفندیار رحیم‌مشایی از کشور متواری نشود.

این اختلاس در حال حاضر به یکی از مهم‌ترین موضوعات مورد منافشه میان هواداران دولت احمدی‌نژاد و وفاداران به علی خامنه‌ای تبدیل شده و پیش‌بینی می‌شود در روز‌های آینده نیز دامنه این تنش‌ها گسترده‌تر شود.